Hirsburgare och nytt porträtt

Idag har jag haft många bollar i luften. Har letat förbrillt efter en present till pappa eftersom han fyller imorgon (inte för att det spelar någon roll då han inte ens är hemma då) men när han väl kommer hem då ska jag fira honom. Hade ju fixat lite innan men kände att något mer behövdes. Sen var jag ju samtidigt iväg och köpte den DYRA stompfen. 39 kronor betalade jag för EN stompf, det är precis som David sa man kan ju tro att den är gjord av guld (skämt o sido). Kände ändå att jag gärna ville ha en då jag vill få mer detaljerade skuggningar som det känns praktiskt taget omöjligt att kunna få med mina pianofingrar.

Gjorde egna hirsburgare som är gjorda av hirs som man hör på namnet. Ett av våra äldsta sädesslag faktiskt! Det blev faktiskt gott och jag är inte ens förtjust i vegetariska burgare annars. Har helt tappat suget för något åt det hållet faktiskt och det kanske är lika bra det.


Här är min underbart goda hirsburgare, eller ska jag säga Davids kanske eftersom det var han som åt den.


Här är mitt påbörjade porträtt. Hon ser ganska så vindögd ut för tillfället men än så länge när bilden togs så hade jag bara lagt de grövsta skuggorna. Ska jobba på den mycket mer än så för att försöka få till de där dekorationerna. Sen har jag då börjat använda den där stompfen som jag köpte och det funkar kanon. Kan dock inte låta bli att använda fingrarna lite ändå. Är man van så är man, eller vad säger ni? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0