Åh, härlig dag!

Det har väl varit ungefär en perfekt start på veckan. Har kommit till insikt med vissa saker och andra saker att glädjas med. Till att börja med hade jag ungefär en halvriktig lektion idag och då kan man ju undra vad det berodde på? Jo, egentligen skulle det vara filmvisning på engelskan idag men vi fick möjligheten att titta på den på mentorstiden vilket innebär att några av oss slapp gå på lektionen. Därav blev jag besparen på en lååång håltimma för att sedan gå på en lektion. Istället kunde jag jobba några timmar extra och min kära mor kunde få sluta tidigare än vad det annars hade blivit, skönt för henne.

Nu på kvällen har det bara varit lugn och ro. Det har blivit lite tecknande (känns skönt att ha kommit igång med det intresset igen) och bad med film. Snart väntar sängen och det ska bli så skönt efter en sådan härlig dag. Dessutom måste jag hinna vila upp mig inför imorgon, då det väntas mer jobb. Fick förresten en väldigt skön fråga idag, med ett väldigt härligt svar på jobbet.

Mitt i mellanmålet:
-Fröken, varför äter du inte kött? frågar ett barn
-
Eh, alltså jag tycker att det är lite synd om djuren. Kött kommer ju från djuren, svarar jag.
- Men fröken, jag tycker också synd om djuren. Men jag äter kött ändå, säger ett annat barn.

Ibland kan dessa små söta guldkorn verkligen säga bra roliga saker. Men den roligaste biten i det hela var just det som David sa om detta; vuxna resonerar på exakt samma sätt. Fast det klart barn har kanske en liten svårare bit med att förstå innerbörden av något sådant. Det hade i alla fall jag som barn, med det mesta som innebar en annorlunda kost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0