Ett nytt försök.



Denna veckan har jag satt igång med ett nytt försök, alltså ett helt försök. Innan har det mest varit små delar och nu blev det ett försök sammansatt. Blev ganska nöjd med tanke på hur länge sedan det var jag vidrörde en penna. Jag tror egentligen inte att jag har målat alls sedan jag slutade nian, tre år sedan. Ändå är det rätt fantastiskt hur otroligt snabbt man lär sig och utvecklas när man lägger lite tid på det. Bara att fortsätta i rätt riktigt nu med andra ord.

Att bero på dagen i sig så är jag sjukt rädd. Jag var galen som ens försökte åka till skolan fast det är typ värsta snökaoset utomhus. Det är ju trots allt en risk att jag inte kommer hem ikväll. Med tanke på att jag är den enda också i klassen som är från Jönköping som vågade mig hit. Så länge vi befann oss i Jönköping funderade jag på om det var ens värt att chansa, om jag borde ha hoppat av. Men samtidigt missar man otroligt mycket av bara en dag så kändes inte värt det. Om inte annat får jag väl åka hem till mamma och pappa ikväll. Men jag håller verkligen tummarna på att de bussar som står att de ska gå faktiskt gör det.

Detta var långt ifrån min högsta önskan att när våren precis hade kommit hit kommer vintern tillbaka. Ja, vintern är nog inte riktigt färdig med oss än för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0