Illustrator lesson 00



Dagen kan jag lätt sammanfatta som seg. Vardag och ny tidsomställning är inte riktigt den bästa kombinationen så att säga. Ännu mindre tillsammans med någon konstig form av magknip. Men jag kämpade mig faktiskt upp och till skolan ändå. Det blev en ganska så jobbig dag eftersom hela dagen kändes på sätt och vis ganska onödig eftersom jag inte mådde bra, men samtidigt tror jag inte att det är något negativt att vara i skolan oavsett.

Min eftermiddag innehöll en del drama, då jag missade bussen till jönköping. Lyssna noga nu, inte en gång, utan två! Så det slutade med att mamma och pappa skjutsade hem mig istället, det var väldigt snällt av dem. När jag väl hade landat här hemma så har jag börjat att jobba i den där illustratorboken som jag har lånat. Började på den första övningen och jag har redan lärt mig lite nya finesser som jag säkerligen kommer ta användning av senare. Känns ganska skönt att komma igång med det faktiskt. Ovanför ser ni hur långt jag har kommit. Det är en ganska bra bit kvar men jag är i alla fall påväg. Ett plus i kanten är att jag får öva ganska mycket engelska också. Boken står på svenska men sedan att översätta det som står i boken till själva programet är inte alltid så lätt. Men nu har det börjat ge sig en smula, så det blir säkert lättare ju längre in i boken som jag kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0