Promarker till verklighetstrogna bilder?

Som en del av er redan vet fick jag promarkerpennor i födelsedagspresent utav mina föräldrar. Tänkte gå in idag efter skolan och titta på lite fler, men inget är bestämt ännu. Men satt nu och tittade lite på lite olika timelaps drawings, med just promarkerpennor. Dels för att det är så intressant att se vilken teknik folk har när de målar för att kunna utveckla sin egen bättre, och dels är det intressant att se hur man använder just sådana pennor. Jag är ju ganska så amatör på det området för tillfället, jag har testat en gång hittills eftersom tiden inte riktigt har funnits på min sida för tillfället. En kul grej i alla fall. Och lite så där när man har lite tid över så hittade jag ett youtubeklipp på när en person använde just dessa pennor och målade Foki. Jag trodde att dessa pennor var mer till för serieteckningar och sådant, men nu såg jag att man kan använda dem till verklighetstrogna bilder också. Är så sugen på att testa dem nu ordentligt, men det får sparas till ett annat tillfälle.

http://www.youtube.com/watch?v=N_ebuudlRkE&feature=related

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0