Äntligen hittat användningen för....

Fotofilter i Photoshop. Jag har alltid tyckt att de är nästan lite överdrivna, när man försöker åstadkomma en varmare eller kallare ton än vad som finns i bilden när man ser klart och tydligt att omständigheterna är annorlunda. I alla fall så satt jag nu när jag skulle fixa det tidigare inlägget idag och exprimenterade, då bilden blev väldigt gul, då vårt vardagsrumsbord framhäver en väldigt gul ton när lampan lyser på. Dessutom var väl inte vitbalansen helt hundra.
Orginalbild                                                                  Efter redigering med cooling filter.

Så, i alla fall så testade jag att använda det uppgjorda cooling filtret på orginalbilden och jag fick en mer naturlig ton i bilden. Så vad tycker ni, till det bättre eller det sämre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0