Andra mattetentan avklarad

Bilden ovan illustrerar perfekt hur jag kände på självaste mattetentan idag. Om jag själv får säga det så är egentligen inte själva matten särskilt svår. Jag tycker rent ut sagt att det här är den roligate matten jag har haft sedan jag gick i lågstadiet och tävlade med en annan tjej om vem som jobbade ut matteboken först. Men själva situationen kring tentorna är ganska pressat. Ett prov med fem frågor och du får MAX ha ett fel för att få godkänt på det. Med andra ord är slarvfel inte tillåtna, inte speciellt konstigt att man blir dum i huvudet när man sitter där med självaste provet.

Dock är jag nu så här i efterhand väldigt glad och nöjd eftersom jag fick godkänt på den och dessutom klarat ut halva kursen. Men även om matten är väldigt rolig i sig så känns det aldrig riktigt bra att skriva tentan eftersom det är allt eller inget som gäller känns det som. Men jag är glad för att jag kan släppa kaoset ett tag och fokusera på roligheter för en vecka, för nu är jag ledig en vecka!

Kommentarer
Postat av: mamma

Usch ja, det var hemskt...matteboken var med jämt. Både till vardags och fest och inte visste man om fröken rättat eller ej... ;)

2011-10-14 @ 21:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0