Det är sånt här vi DG-elever får göra... -DEL 2

Nu var det ju några dagar sedan denna skulle komma upp, men som man säger bättre sent än aldrig. Den här veckan var lite mer fri eller vad man ska säga. Uppgifterna var att vi skulle skissa av en bit av vårat rum (tänkte ta den biten i ett separat inlägg), vi skulle också retuschera en bild som vi själva hade tagit och sedan göra den till en tidningsframsida. Sedan skulle vi också frilägga en teckning på ett hus som vår lärare hade gjort för att sedan färglägga den.
Jag tog som sagt en bild på Emma som jag tog i Augusti förra året. Blir ju inte direkt superbra kvalité här men man ser nog ändå själva principen och det är ju det som är det viktigaste. Man skulle alltså retuschera bilden men bibehålla den naturliga looken och sedan skulle man lägga ihop orginalbilden men den retuscherade bilden.

Sen skulle vi skapa en tidningsframsida och så började det svåra. Om man skulle ha Emma på framsidan så ville jag ju relatera till henne och hennes intressen. Så jag skapade en musiktidning, plektrum. Eller en musiktidning är väl att ta i, men framsidan till den. Jag blev nöjd med resultatet och speciellt nu efter man har börjat utbildningen så ser man hur dåligt man faktiskt kan alla adobes program och jag trodde nog innan att jag kunde dem bättre än vad jag faktiskt gjorde.

Den tredje uppgiften i Photoshop var att man skulle frilägga lärarens teckning och färglägga den. Anledningen till varför vi skulle lära oss detta var just att färglägga en bild på vanligt sätt funkar inte alltid i alla program som man kanske vill sätta in bilden i och då fungerade det bara på ett sätt, vilket var det som vi skulle göra den på.

Denna veckan har ni ju redan sett det som jag håller på med, men ni får se den när jag är färdig med den, så ni får hålla ögon och öron öppna helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0