Det är sånt här vi DG-elever får göra... -DEL 1

Vi DG-elever har det ganska så bra, i alla fall låter det så när man pratar med de flesta. Vi har ett sådant fantastiskt privilegie att vi inte bara får, utan SKA arbeta med Photoshop bland annat. Den första veckan hade vi tre uppgifter, däribland filmaffischen samt de resterande två uppgifterna som jag ska visa i detta inlägg.
____________________________________________________________________________________________________

Under förra veckan skulle vi lära oss mer om Photoshop samt lära oss hur man frilägger bilder utan att förstöra själva bildinformationen. Hur man frilägger bilder hade jag lite koll på tidigare, eftersom man ändå har hållt på en del i programmen innan så själva utmaningen var för mig att göra det utan att förstöra bildinformationen. Dessutom fick vi lära oss att göra skuggor.

Under den tiden fick vi göra ett collage som skulle bli en fruktskål. Alla frukter skulle in i bilden och sedan skulle man lägga en skugga.
Vi fick även arbeta med kaféet för att lära känna kloningsverktyget mer. Denna bilden är fylld med massor av skuggor och det gjorde att det blev trixit. Återigen skulle vi absolut INTE förstöra bildinformationen utan man ska lätt kunna göra ändringar. Bilden ovanför är alltså den bild som jag lämnade in. Tidigare såg det ut så här:
Vet inte hur pass väl ni ser på bilden, men jag antar att några skillnader ser ni alla fall. Så nu får ni vänta en hel vecka till innan ni får del 2.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vad bra att du tycker att det är så roligt och intressant med utbildningen du har valt! :) Jag ser att du går samma utbildning som min pappas flickvän Pia's dotter Linnea, ni hade samma uppgift ^^

2011-09-17 @ 19:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0