Många bollar i luften

Nu har skolan kommit igång på riktigt, vilket märks en del på uppdateringarna. Men jag kör på som tidigare och uppdaterar så ofta jag kan och har ork till. Just nu har vi tre kurser samtidigt och det märks att det är många bollar i luften, men det är så otroligt roligt.
Annars så har jag idag haft min första matematiklektion på över 1,5 år. Inte vanlig matte, utan i diskret matematik. Ganska så udda tänk, men det kändes som att jag förstod det mesta, så får sätta mig ikväll och kolla igenom lite till för att se om jag fortfarande förstår. Gillar upplägget att läraren förklarar med ord hur man ska göra en viss grej och sedan att man gör några tal ihop och sen får man arbeta enskilt med ett par uppgifter som man sedan går igenom ihop. Känns inte helt omöjligt att gå ut med ett helt okej betyg i denna kurs.

Förutom matematiken så håller jag också på att försöka ta mig igenom en utav våra andra böcker till kursen Vetproj (förkortning till Grundläggande och vetenskapligt arbetssätt och projektarbete). Har kommit igenom halva boken sedan måndags så snart är den färdig. Så nu kallar skolan...

Kommentarer
Postat av: mamma

Har också en bok att läsa till vår läroplanskurs. Handlar om samma projekt som jag läste om i kursen i höstas men en annan titel. Måste läsa den snabbt dock för mina kollegor ska också hinna igenom den.

2011-09-14 @ 18:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0