Skissteknik lab...

Idag hade jag ännu en skissteknik lektion. Precis som förra gången så fick vi tjugo minuter på oss på varje teckning och denna gången blandades runda former in vilket kändes väldigt nyttigt. Jag är relativt nöjd över mina framsteg och jag kommer att sakna den här delen av kursen något enormt mycket. Det var väldigt länge sedan jag fick kritik för mina bilder och det känns bra att få det. När jag målade koppen så sa min lärare till mig: "Nu har du lyckats få till den rätta formen, men du har kapat av den vid nedre delen av koppen en aning för tidigt. Men det är bara om man ska vara väldigt petig."


Jag tror det är bra med att han är så pass petig, då lär man sig och jag tycker att det syns. Om inte annat så arbetar man upp snabbheten. Den sista bilden (den längst ner till höger) har jag hunnit få till mer på än på de tidigare bilderna. Att det här är skola känns väldigt lustigt. Ska verkligen skolan vara så fruktansvärt rolig? Underbart!

Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt, hoppas känslan håller i sig.

2011-09-13 @ 19:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0