Skissteknik

Åh, vi har haft en av mina absolut roligaste dagar i skolan på väldigt länge. Just nu arbetar vi med skissteknik i skolan och det innebär praktiskt taget på att vi ska försöka lära oss att skissa upp något snabbt och försöka så rätta proportioner som möjligt. Så vi fick fyra uppgifter där vi skulle teckna av olika föremål. Mina skisser är långt ifrån bra men jag fick rätt bra kritik som kändes rättvis.

Varje bild fick vi 20 minuter på oss att teckna så det gick rätt snabbt. Kändes rätt stor skillnad på både hur mycket jag hann med detaljmässigt i bilderna samt att arbeta fram de "rätta proportionerna" gick också bättre. Men som sagt finns massor att lära på det området så från och med nu ska jag verkligen försöka tänka på detta extra mycket när jag ritar mina "vanliga" bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0