Ny illustration samt ny teknik

Har börjat på en ny illustration idag. Var lite krångel med att få igång ritplattan, men så fort det gick kickade jag igång med att prova en ny teknik i PS. Det som jag hittills har gjort är att göra en skiss (för hand) som jag sedan har scannat in i datorn och nu sitter och färglägger i PS. Vi får se under tiden om det är en teknik som jag kommer hålla fast vid eller ej. Men det är alltid roligt att prova på något nytt för att till slut hitta den teknik som faller en själv bäst i smaken, men i dagsläget tror jag nog att det beror på vad för typ av illustration man gör samt vilken känsla som man vill förmedla.

Nä nu ska jag fortsätta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0