Det är sånt här vi DG-elever får göra... -DEL 3


Idag har jag haft min absolut sista labb i kursen Gränssnittsdesign. Vi jobbade idag med lite design med HTML5 och CSS3- som förövrigt är verkar vara ganska så nytt just nu. Dessutom har vi fått bygga in lite funktioner som ni ser på bild två med hjälp av jQuery. Det var ganska så trixit, just eftersom jag aldrig har sysslat med saker som dessa tidigare men känns som att jag börjar få grepp om det mesta grundläggande som vi har gått igenom, vilket känns roligt.

Vi fick labben idag och jag blev färdig med den sex timmar senare, vilket jag är sjukt stolt över. (Vet att vissa gör det betydligt snabbare, men det är en början). Dessutom är jag supertaggad på att lära mig mer och försöka med egna små projekt. Här näst en portfolio-sida.

Hade tänkt att delta i torsdagstemat idag också, men eftersom jag kom hem ganska så sent idag tänkte jag att jag lägger upp mitt bidrag imorgon istället. Tråkigt eftersom jag förberedde mig i tisdags men å andra sidan så har jag något att visa upp imorgon också. Håll utkik helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

sv: varsågod! :)

2012-03-10 @ 18:32:31
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0