Kaniner plågades till döds...




Man kan ju undra hur mycket de männen bryr sig för att hantera en kanin illa. Jag menar vem som helst tycker ju att det är skitkul att tända på LEVANDE kaniner och se på när de dör. Eller att kasta kaninen i väggen och stampa på den tills den mister livet. Eller kasta den till hunden. Javisst det gör ju vem som helst som inte har en smula medkänsla för de djur som finns på jorden. Ibland undrar jag verkligen vart världen är på väg. Och tydligen var brottet inte tillräckligt grovt heller för den ena får bara böter och två av männen riskerar fängelse upp till ett år. Detta borde ju för fan vara lika grovt som att döda en människa. Att hantera en annan individ på detta sätt tycker jag visar att man inte känner sympati för något levande.

Jag fattar inte varför människor anser att djur är mindre värda än människor. Vi är precis lika mycket värda allihop och vi förtjänar att hanteras med respekt oavsett om det handlar om en liten mus eller en stor ko. Bristen på respekt många människor har är en av alla anledningar till varför jag blev vegetarian. Kan inte beskriva min ilska till sådana människor, känn er hatade!!!!


Kommentera gärna synpunkter på detta...

Hälsningar Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0