"Synd att det alltid händer dig"

För er som läser JP och vet att jag skriver där vet också att jag "inte" hade medverkat i gårdagens sida. Istället blev mitt namn utbytt mot min chefs och jag som ändå ägnade ungefär 5 timmar på att försöka hitta någon intervjuperson och trots problemen försökte skriva en bra artikel samt ändra i den när chefen inte var nöjd. Allt detta arbete, helt förgäves för i tidningen syns det inte ens.

Jag frågade vad som hade hänt och till svar fick jag att hon hade haft mycket att göra och att hon inte ens hade märkt det. Sedan avslutade hon det hela med; "Synd att det alltid händer dig". Varför allt sådant händer mig kan man mycket väl undra? Visst någongång ibland händer ju sådana saker alla, men under ett år har mitt namn försvunnit ur tidningen ett antal gånger samt blivit utbytt. Hoppas verkligen att detta var sista gången det hände.

Det som jag oroar mig mest för är att jag inte ska få min lön för de arbetet jag har gjort, men på lång sikt har jag förlorat desto mer. Om jag skulle få för mig att söka ett annat journalistjobb vill de ju antagligen se tidigare texter och då har jag en riktigt bra artikel mindre att välja på. Ingen skulle tro på mig att det är jag som har skrivit den artikeln idag. Man får göra det bästa av situationen och se om man själv kan göra något för att förändra detta faktum att det är mitt namn som uteblir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0