Min födelsedagspresent till min pappa...

...blev den här illustrationen. Jag brukar alltid tycka att det är svårt att komma på vad man ska ge till min pappa i födelsedagspresent och julklapp. Men i år kom jag på att illustrera en bild på Ludde vore någoting och eftersom de var bortresta lite lägligt så rotade jag lite bland olika foton från när Ludde var valp och hittade den perfekta bilden. En bild där pappa stod på knäet bredvid Ludde. Så några dagar i förra veckan så satt jag och illustrerade i photoshop CS5 för att arbeta fram den ovanstående bilden.

Jag blev sjukt nöjd med den, speciellt eftersom jag har illustrerat väldigt lite och redan börja finna hyfsade tekniker för att få lite mer verklighetstroget. Jag är medveten om att jag har en lång väg kvar att gå, men det är ett steg i rätt riktning.

Pappa verkade bli glad för den och den fick en direkt plats vid hans nattduksbord.

Bilden i ramen...  Har skrivit ut bilden genom vår nya skrivare Epson Stylus Photo px720wd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0