Ta din Illustration ett steg längre - Penslar

Photoshop ger dig som vill illustrera en väldigt bra möjlighet att göra snyggare illustrationer. Detta är väldigt nytt för mig och jag kom nyligen på att det gör en ofantligt stor skillnad i sin illustration om man tar lite extra tid på att exprimentera med penslarna. En och samma pensel kan ge väldigt olika effekter i dina bilder, det gäller bara för dig att hitta rätt effekt vid rätt tillfälle!


Detta är ett exempel på tre olika penslar som ger ett ex antal olika varianter på hur olika en och samma pensel kan se ut om man exprimenterar. Olika penslar har olika förutsättningar för att se ut på olika vis. Du kan till exempel inte exprimentera med en hard round pensel på samma vis som en Round Fan. (La precis märke till min vackra felstavning på pensel, så håna mig inte för detta ;) )

Som ni ser på den sista bilden så är Round Fan-penseln vald. Men förutom storlek och sådant så kan du även välja att ändra längden, vinkeln, tjocklek och avståndet på själva penseldragen. Under menyn Brush tip shape kan du också kryssa i och ur vissa valbara effekter som att framhäva texturen extra mycket.

Så exprimentera dig fram olika effekter på penslarna och ta din illustration till nästa nivå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0