BILDBOMB!!!

Tänkte ta och visa lite bilder på vad som har hänt de senaste dagarna. När jag i princip har varit inaktiv, men nu så blir det andra bullar. BILDBOMB!


I lördags tog vi äntligen tag i den eländiga granen och kastade ut den (på balkongen). Inte för att det var särskilt mycket barr kvar. Jag hade nog mer barr på mig än vad själva granen hade, tyvärr. Förutom detta symboliserar även bilden hur man löser problemet om man inte har en sopborste och inte vill fylla hela dammsugarpåsen direkt. Man tager vad man haver, eller hur?


Det var det grövsta kan man säga i alla fall. Förutom detta har jag även dammsugat så fort granen har barrat så var verkligen skönt att bli av med den. Nu ser jag fram emot nästa gransäsong, men det dröjer ju 11 månader till.


Min och Davids kvällsmat igår, broccoligratäng med ärtor och basilikapuckar. Det blev väldigt gott och så att säga väldigt grön mat. Det är alltså denna maten som jag blev super inspirerad av skolmaten i förra veckan, inte ofta jag kan påstå detta. Tummen upp för skolköket!


Det som har hänt mer är att jag har börjat läsa den här boken. I engelska c skulle vi välja en klassiker och då blev det Uncle Tom's Cabin. Sådana stunder är man tacksam för högskolebiblioteket. Jag har kommit ungefär 50-60 sidor fram i boken, vilket inte är jätte långt då boken består av 450 sidor av ett ungefär. Det jag vill säga med detta är att jag har fått in en ny vana den här veckan, nämligen att läsa på bussen. Jag har alltid tidigare haft problem med att läsa på bussen/bilen då jag lätt blir åksjuk men nu verkar det i alla fall gå bra, så länge vi befinner oss på raka sträckor. Så vägen mellan skolan och jönköping har blivit min nuvarande läsplats. Perfekt! Då läser jag ungefär en timme varje dag utan att avlägga extra tid, det är ändå bara tid som hade flygit iväg på bussen utan att göra någon specifik nytta.

Kommentarer
Postat av: mamma

Maten såg riktigt smarrig ut! Här blir det dina burritos ikväll...

2011-01-25 @ 16:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0