Ung & Bortskämd

Jag vet inte om ni har missat Svt:s program Ung & Bortskämd? Jag hade hört talas ganska mycket om detta tv3/kanal liknande programet men jag började inte titta förens alla avsnitt hade sändts färdigt. I alla fall så kan man inget annat än att tycka synd om dessa ungdomar som aldrig någonsin har lyft ett finger. Jag trodde att jag var bortskämd med städning och så när jag bodde hemma, det jag gjorde var typ städa mitt rum när jag var tvungen, plocka i och ur diskmaskinen och någongång emellanåt så hjälpte jag till att städa och vara barnvakt. Men dessa ungdomar har aldrig någonsin plockat upp sina kläder från golvet? En av ungdomarnas pappa läste in sin dotters läxor och berättade för henne vad det handlade om. Jag fattar inte hur föräldrarna till dessa barn tror att de gör dem en tjänst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0