Nya poster i almenackan

Måndag igen och det märks, javisst. Några bomber har släppts denna morgon gällande skolan. Bland annat så ska vi ha 80 % färdig rapport, med andra ord nästan hela en på en vecka. Sofie jublar! En rapport känns som en månads arbete och det skall nu fixas, i alla fall ett första utkast inom en vecka. Men visst, folk jobbar ju bäst under press. Så denna veckan lär inte bli en 40-timmars vecka, snarare en 60 timmarsvecka, på typ tre dagar.

Så förutom massa skolposter i almenackan har jag skapat mig en egen, en som ska trigga mig till att hålla igång och vara motiverad och försöka vara positiv. Att om jag fixar allt så kommer jag få tillbaka mitt liv den 20 december. Vet inte om jag skrev det mest för att försöka ha lite humor blandat i allvaret eller om det mest var sarkasm, men så länge det funkar så är det ju bra! Som jag har sagt tidigare: Jag har gett min själ till JTH inom de närmsta tre åren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0