Frihet

Igår hade jag saker att göra enda upp till öronen. Jag hade en liten, liten sovmorgon vilket var välbehövligt. Jag var väldigt, väldigt trött och lite piggare blev jag. I full färd med att komma i tid till bussen så träffade jag vår ena granne i trapphuset som förövrigt var väldigt trevlig. Men tyvärr så missade jag den första bussen med typ ett par hundra meter, vilket resulterade till att jag tog nästa. Kom i tid till mullsjö i alla fall och hade min näst sista lektionen i svenska. Kändes lite sorgligt med tanke på att jag ALLTID har haft svenska så länge jag har gått i skolan. Men visst känns det bra att ha en kurs mindre till vårterminen. Nu under höstterminen har jag läst 8 kurser, men under vårterminen blir det bara fem. Inte så allvarligt precis!

Efter ett julbord i skolan och hemfärd till min nya hemstad så blev det att invänta en körlektion som var en timme senare. Körskoleläraren överröste med positiva kommentarer som gjorde mig riktigt glad, trots att det kändes som att jag inte förtjänade allt de beröm han gav. Men han ska tills nästa körlektion boka en uppkörningstid, jag vet under vilken vecka men jag tänker inte säga något om det alls. Det blir lite av en surprise när jag väl har tagit det. Så nu blir det i alla fall att plugga på teorin ordenligt.



Julbord för andra gången igår blev det också. Denna gång med Davids jobb och prata lite med hans kollegor och deras respektive. Kände mig lite liten mot alla andra och som att jag inte riktigt borde ha varit där. En del blev lite förvånade över min ålder och de trodde att jag var äldre. Men det var som jag sa till David efteråt. I min ålder blir man inte sur när man får höra att man ser äldre ut, än så länge blir man fortfarande glad. Men det var trevligt och på fredag verkar vi få besök också till vår lägenhet. Förutom att jag stressade med pluggandet till ekonomiprovet och skrev ihop svenska redovisningen lite snabbt igår känner jag mig ändå hyfsat så utvilad. Efter idag har jag nästan ingenting alls i skolan.

Bara att se fram emot det helt enkelt. FRIHET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0