Vet varken in eller ut.

Shit... Jag har ingen aning om vad jag ska prata om på nationella provet. Temat är relationer men vad inom det ska jag egentligen snacka om. Har ingen aning. Kom med förslag??? :D

Skriver senare.. Har lite planer för dagen faktiskt :)

Snart så...

Hejsan allihop.

Nu är det inte många dagar kvar till lovet. Men först är det prov och inlämningar. Dock kommer jag inte lämna in allt i tid ändå.. Lite surt, men det är bara för mkt just nu som ska vara klart. Men men.. Lovet kommer i alla fall inledas med att fira min och Davids 6 månaders dag.<3 Tyvärr har vi inte kommit på hur vi ska fira den. What? Tidigare var planerna på en underbar myskväll med god mat och sånt. Tyvärr verkar det inte bli så eftersom vi vill vara själva och ingen verkar riktigt ställa på det att lämna oss själva så vi har ingen aning om hur man ska göra.

Sånt är livet ;)

Snart är det dags för skolan, ganska härligt på sätt och vis med tanke på att det är två lektioner idag, gör mig inget ;) Annars vet jag inte hur dagen kommer att bli faktiskt. Hör av mig senare vetja :)


Djursjukhuset

Ja, nu så har man firat Davids mamma i helgen och nu är det måndag igen... Shit, vad allt går fort.. Ena stunden är det fredag coh sen är det ny vecka... xD

Idag bär det av till djursjukhuset med min luddis! Han ska ta bort stygnet så vi får la se hur han reagerar. Han har ju inte riktigt brytt sig hittills i alla fall om sitt lilla sår. Snart får vi dessutom svar på vad det var på hans svans. Hoppas innerligt på att det inte var något värre än en talgkörtel.

Ikväll kommer älskling också.. <3 Funderar på att hitta något smarrigt recept på örtbiffar. xD Älskar att laga mat numera, fattar inte vad som har hänt med mig. :)))

Tussi/Tord är sååå påkommen ;)

Choklad och shopping galningar

I veckan har Lera bott hos mig och det har varit en hel del blandade känslor samlat med missförstånd. Jag hoppas att alla mina läsare har förstått varför jag inte har skrivit något denna veckan, även om ni är rätt få ;). Trots att jag har haft en dunderförkyldning hela veckan har jag de flesta dagar varit med på alla dessa aktiviteter som vi skulle göra enligt skolan.

Efter deras första dag i vår skola fick det bli så att vi tog tag i att gå till godisfabriken, the most famous and populair place in mullsjö.


Det som jag och Emma inte anade var att vi ledde oss själva nästan till en bankrutt vecka. Hahah! Emma som hade tagit med sig 200 kronor och jag som inte visste hur mycket jag hade på kortet fick allt ta och ringa Emmas snälla pappa, Ove för att be honom hjälpa till att betala. Godisgalna människor det där. Detta ledde givetvis till att vi blev sjukt rädda för att de inte skulle ha några pengar till resten av veckan, vilket kanske är rätt förståeligt när ni få se bilderna därifrån. Dock så syns det inte riktigt så bra hur stora påsarna faktiskt är.


Lera står och väljer ut vilka chokladbitar hon ska köpa hem tillbaka till Vitryssland, eftersom vi har så himla gott godis i Sverige ;)


Luba som visar hur mycket hon älskar choklad, som om vi inte har fattat de vid detta laget ;)


Detta är den lilla påsen kan jag tala om!


En del av det som Lera köpte. Detta kalaset gick på 351 svenska kronor. Snälla nån lilla gumman, du kommer få ont i magen ;)


En påse som Luba köpte. Ja ni ser den är ju inte liten precis. Hennes gick på 211 kronor. Hon lär inte kunna äta upp allt ;)

Ja som sagt. Godisgalna tjejer, dessutom är allt choklad som de köpte. Om vi ska lägga ihop allting så kan jag tala om för er att de köpte godis för en fjärdedel av vad en lärare tjänar i lön en månad. Ja, det är faktiskt sant. Nu fattar ni kanske varför vi oroade oss med om de skulle ha pengar över, men ja de hade så det både räckte och blev över. Efter tre shoppingtrippar med galna tjejer som är sjukt svåra att hålla ihop inser jag desto mer hur mycket jag avskyr att shoppa! Det är som David säger, jag kommer inte vilja gå in på A6 på hela året. Vilket jag antagligen inte kommer att kunna undvika, men nu är det bara en dag kvar. Så imorgon vid den här tiden är jag fri från att ha en svans hängades efter mig. Men veckan har ändå varit bra på sina sätt. Jag är ändå glad över att jag genomförde detta och att jag fick denna möjligheten från början. Det är inte alla som får en sådan chans. Plus har jag förbättrat mina engelska kunskaper en hel del efter någon intervju på engelska från JP ;)

haha! Ha det bäst.. Uppdaterar mer senare :)))

Hälsningar Sofie

Lycka!

Det är en lycka i sig när man gör något för någon annan. Min hemska dröm i natt verkar ha varit helt motsatsen till sann. Verkar som att jag har hittat ett hem för Sippan, dock är inget klart ännu men det känns så himla bra om det nu blir av!

Så i eftermiddag blir det att ringa till min kära mormor och prata lite och så :) Härligt! Men även bibilioteket ska hinnas med.

Ikväll kommer David och det ska bli underbart! Har saknat min pojk även om det inte var länge sen vi sågs! Han är mitt allt!


Veckan...

Hejsan allihop!

Veckan känns just nu redan planerad. Nu vet jag precis vad jag ska käka för mat i skolan, vad jag ska göra, vart jag ska sova och vart jag ska vara. På sätt och vis känns det lite tråkigt att inte ta dag för dag som jag gjorde innan men på sätt och vis är det ganska skönt att veta om vad som kommer att hända. Ja det är ju fördelar och nackdelar med allt som ni vet, så att säga ;)

På söndag kommer Lera hem till mig och detta innebär att på lördag så gäller städning och flyttning. David har tydligen någon luftmadrass som jag ska sova på under den veckan. I alla fall om han inte vill trängas i soffan när han kommer hem till mig. Men innan dess så blir det antagligen att träffas med Davids polare. Det har varit ett helvete att boka in någon dag som alla kan och har lust, men nu så har det äntligen blivit av. :) Härligt!

I övrigt flyter livet på. Ludde ska opereras på fredag och jag är väldigt nervös över detta men jag hoppas på ett bra resultat. Hellre att han opereras nu än att hela svansen försvinner. Läxorna som vi har nu i närheten är i princip klara så nu är det bara att börja öva till provet! Det funkar, i alla fall för mig ;)

Nä, nu så får jag ta och fixa med annat! Håll utkick på torsdag i JP!


Melodifestivalstankar



I lördags drog hela Sverige ut med melodifestivalfeber. Hela dagen var det tippningar på att Salem Al Fakir skulle vinna, i alla fall från mig och David. När väl rösterna var räknade visade det sig något helt annat resultat än vad vi ville. Man undrar ju varför Anna just ska representera Sverige i Oslo. Vad har hon som Salem Al Fakir inte har?

Uppenbarligen är hon tjej, hon är blond, har en kass låt, seriös och sämst personlighet ever.

Vad Salem har däremot är desto mer, han är kille, är näst intill svarthårig, har en bra låt, energi, glädje och han är galen och har bäst personlighet. Han fick mest och högast röster utav den internationella juryn och en hel del från det svenska folket, därbland min och davids röst.

Hm... vem förtjänar att vinna? Den seriösa blondinen med en dålig låt eller.... Den galna, glädjerika energiknippet  med en härlig och varierad låt? Svaret är uppenbart i alla fall för mig! VARFÖR HAR DET SVENSKA FOLKET DÅLIG MUSIKSMAK, SAMT EN DÅLIG KÄNSLA FÖR VAD SOM KOMMER FUNKA?

Visst jag fattar att vissa gillar henne. MEN!!!! Det kommer inte hålla i Eurovision. Hur sticker hennes låt ut egentligen? Förutom att hon viskar sig igenom ordet life? Precis ingenting! VIlken utstrålning har tjejen egentligen, precis INGEN ALLS! Så hur kommer det att hålla i Oslo när hon inte kan leverera låten ens i Sverige? Förhoppningsvis kommer vi inte ens komma in genom kvalet i år så slipper vi bli utskämda.

SALEM RULES!

Luddisgubben

Jag är orolig och det är kanske inte så konstigt. Igår hittade vi en grej på Luddes svans som växte rätt ut inifrån väldigt läskigt faktiskt. Det som stör mig mest var att jag var medveten om att den skulle trilla av eftersom Scilla hade en likadan och jag tänkte ta bild på den men ändå gjorde jag inte det! Vi får la se hur det går men jag är ändå glad över att vi hittade det.

Igår var det en bra kväll. Umgicks med Emma och Eklund och vi pratade spelade musik och drack te. Pappa har allt fått sig en ny kompis ;) David kom sen över och var med. Men sen bar det hemåt och käka och sen gå och sova. Igår kom förövrigt min ruta ut, men det syntes inte att jag hade varit delaktig i sidan vilket jag blev ganska besviken på eftersom det tog ändå sin lilla tid att fixa klart det. Mailade redaktören och hon sa bara att så funkar det i tidningsbranschen. Rätt roligt ändå att reporten som gjorde enkäten fick både sitt namn och en bylinebild i tidningen, jag fick inget alls. Reporten som gör enkäten kommer alltid i sista hand brukar det heta. Nej, inte denna gången!

Ja, ja! Idag ska jag göra en intervju och det kommer nog bli ganska roligt. Hoppas i alla fall att mitt namn kommer stå med denna gången.

Nä nu så får man pyssla med annat. Tjabba!


Drygt 7 timmars jobb

Igår fick jag äntligen en bestämd tid för en intervju, ska bli så extremt kul att se hur de har det. Det kommer publiceras i JP nästa torsdag så då får ni hålla utkick på Rookie sidan.

Förövrigt så har jag och Emma lagt ner nu drygt 7 timmar på vårt projektarbete och vi inser mer och mer att det kommer ta så mycket längre tid än vad som ett projektarbete ska ta. 100 timmar kommer bara rusa iväg med allt som vi vill få avklarat. Hoppas bara att vi får in en hel del pengar. Det hade varit härligt. För er som inte vet vad jag pratar om kommer Emmas och mitt projekt gå ut på att samla in pengar till en förskola i Tanzania. På förskolan går ungefär 100 elever och de har bara ett riktigt klassrum. De började bygga ut det men de kom inte längre än till grunden eftersom pengarna tog slut. Även om de pengar vi samlar in inte räcka till att bygga klart förskolan så kan vi hjälpa dem en bit på väg och det är jag stolt över att göra. Givetvis hoppas jag på så mycket pengar som möjligt. Emma, Jakob, Oscar, Olof och jag ska spela i kyrkan den 11 april (eftermiddagsgudstjänst) med utgångskollekt. Pengarna som samlas i utgångskollekten kommer gå till vårt projekt. Så om du vill stödja det så är ni hjärtligt välkommna att komma och lyssna!

I eftermiddag kommer David hit och jag ska laga en vegetarisk dansk sjömansgryta till honom och mig. Jag hoppas på att han kommer att gilla det. De är ju en ganska speciell rätt men jag gillar den. Jag gillade i alla fall den rätten fast med kött innan jag blev vegeterian, men det är ju bara nötfärsen man behöver byta ut mot vanlig vego-färs. Vid ett bra resultat kanske receptet kommer upp på bloggen :)

Nä, nu ska jag hoppa in i duschen och käka innan det bär av till skolan. Börjar ju vid tolv och man vill ju inte vara sen ;) Ha det bra allihop!  Kram Sofie


Bild från Naturhistoriska muséet i Sthlm

Virkgalning

haha.. jag har kommit in i yttligare en fas i mitt liv. INte särskilt ovanligt :)
Nu i helgen såg jag mamma sitta och virka och så tänkte jag att det inte såg så svårt ut. Givetvis innebär detta att igår åkte vi till några butiker här i mullsjö och köpte mig en virknål samt garn till en ny mössa ;) Härligt :P Verkligen roligt, men samtidigt väldigt svårt. Får la se om jag blir bra på det ;)

Jag har suttit nu i en liten stund och försökt hitta lite vegetariska recept, men det är ganska svårt. Men jag hittar alltid något. Hittade faktiskt till och med en vegoblogg som jag definitivt ska följa. Det handlar om en familjs vardag samt så strävar de efter att äta vegetariskt och så ekologiskt som möjligt. De verkade ganska duktiga på att laga mat så det blir nog roligt att läsa :)

Nu dröjer det inte länge förs vitryssarna kommer hit och jag laddar inför en intervju med dem. Hoppas bara att de går med på detta :) Hade varit väldigt roligt.

Nä nä, nu så blir det till att springa och virka lite :)))

Ha det gött / sofie

Internationella kvinnodagen

Min att göra lista känns tio tusen meter lång men jag är inte bitter :) Idag är ju internationella kvinnodagen och det är ju inte fel ;) Hoppas bara att man uppmärksammar kvinnorna extra mkt idag. Fast sen var det ju jag som blandade ihop det lite med skottdagen ;)

Igår firades jag och Jonas igen med släkten. Elisabet och Mikael hade åkt från Göteborg för att träffa oss och det kändes jätte roligt. Var så länge sen man träffade dem. Hoppas allt går bra för dem och deras blivande barn. Farmor kom också och det var guld värt. Kändes verkligen toppen att hon kom hem till oss. Hoppas hon inser det.

Jag får väl snart ta och planera in någon gång då kompisarna kan fira mig. Ska bara komma fram till när och så. Men som det ser ut just nu så lär det bli till påsklovet ;) haha

Saknar David också och det känns en hel del när han åkte. Jag vet att han saknar mig med<3. Allt känns toppen!

Kram kram till en bra dag :)

Ingen bra början

Jahapp.. då var man klar med provet i körkortsteori. Uppenbarligen vill de göra så svårt som möjligt för det kändes som andra frågor än de som vi har fått svar på. Jag gillar fortfarande traditionella prov när man får skriva och framhäva sin kunskap, gillar inte kryssrutor. -.-'

Ja, ja.  Efter skolan blir det spelning och sen blir det hem och fixa och sen in till jkpg :D Träffa Älsklingen, alltid lika roligt. Han är underbar och jag är så stolt över honom. <3 Bäst är han!

Förövrigt, melodifestivalen imorgon och bidragen som har kommit till final suger. Men Salem är i alla fall bra! :) Synd bara att oavsett vem vi än väljer kommer det gå skit i Eurovision ;)

Nä, nä. Nu ska jag plugga lite :)

Ha det gött :)

Bara några timmar kvar.

Sitter i skolan och har precis haft svenska. En lektion kvar nu sen hem och fixa klart punkterna på min lista och sen bär det av till spelningen. Längtar tills jag kommer hem just för att då dröjer det inte länge kvar till älsklingen kommer hem till mig.  Har saknat honom så...<3

Någon annan som kan känna sig saknad är Emma. Hoppas att du blir frisk snart.  <3

En del har börjat undra när jag ska fira min födelsedag med kompisarna och jag har absolut ingen aning än så länge. Men jag ska säga till i god tid om det kan ja säga :))))


Hörs senare...// sofie



Ett kallt helvete

Jag som trodde att helvetet var varmt men nej. Det är här och det är all denna snö! Usch. Visst är det vackert när man tittar ut, men det är inte roligt att gå ut och gå i all snö. Tar evigheter att komma fram :/

Ja, ja. Idag har jag och David vart tillsammans i fem månader men jag tror inte att vi kommer lägga mer vikt på det än så. Vi firar nog sex månader lite mer vilket känns väldigt vettigt. Dock saknar jag honom väldigt mkt. Känns konstigt att vara ifrån honom så här mkt men det spelar ingen roll, bara att gilla läget och se det som att det kommer bli enklare sen.

Har faktiskt vart ute och övningskört och sladdat ;) Rikigt kul måste jag säga. Det sjukt kul att övningsköra med mamma. Känns bra men jag hoppas att David snart kan åka med och säga vad jag ska tänka på eftersom han ändå vet vad de kollar efter.

Nu så är det dags att ta tag i min att göra lista. Så här ser den ut idag:

- Plugga körkortsteori
- Göra en tyska läxa
-Öva till svenskan
- Skriva recentionen -Klart
- Öva på piano- samt sångläxan- halvfärdigt

Grattis älskling <3

Jag är glad för Davids skull eftersom han fick jobb idag :) Nu är det bara att hoppas på att han kommer att trivas på Divid. <3 Jag kommer att stötta dig och jag hoppas att du förstår det <3 KYSS

Lycka till!!!

Älskar dig <3



RSS 2.0