Sjukdagar

Avslutade veckan med att vara sjuk, inte speciellt roligt. Har inte direkt haft särskilt mycket ork till någonting. Men idag nu på eftermiddagen har jag fortsatt på bilen, alltid något presterat i alla fall. Dock börjar jag känna att stressen börjar tränga på nu när jag har bara två veckor kvar näst intill tills det är dags för tenta. Dags att börja plugga kanske?

Vad ska detta bli?

Jag bestämde mig idag för att sammanställa  gårdagens arbete på ett "litet" projekt med en gif-bild. En hel arbetsdag igår krävdes för att åstadkomma detta (8 timmar). Inte för att det är så stora saker som har skett men man ser kanske i slutet av gifen vad det faktiskt ska bli.
 
Som ni kanske har märkt har jag blivit helt fast i 3D-världen, ganska så kul egentligen när man lär sig allt mer vad programmen kan åstadkomma. Denna gången blev det arbete i Blender 2.63.

Laboration 3 i 3D-grafik


Ett stort nytt intresse efter i sommar är ändå 3D:n för mig. Jag har mina småprojekt som jag sitter med och verkligen försöker få till det snyggt. Nu det sista har jag nya planer för att utveckla mig i detta intresse mer och det är att försöka få saker mer verklighetstroget, så jag har jobbat jättemycket med material och ljussättning. Bilderna ovan är från laborationerna från kursen 3D-grafik som jag går nu. De är gjorda i 3ds Max.

Tuggummiautomat

Har börjat nu på ett projekt som vi ska hålla på med i skolan, om det nu blir det till skolan har inte bestämt mig ännu. Oavsett vilket så har jag suttit och pillat lite i programmet och knåpade ihop en tuggummiautomat. Blir ju alltid något i alla fall. Rätt kul ändå att se hur man utvecklas och letar efter smidigare sätt att göra saker och ting på. Vissa grejer går mycket snabbare och andra lite långsammare, men utveckling är alltid kul!

Material och textur

Nya labbar och lära sig ett nytt program det ä väl det som ligger i planeringen i mina dagar numera. Idag har jag bland annat gjort en apelsin som jag testade material och sådant kring innan jag bestämde mig för att nöja mig med denna. Jag är rent ut sagt skitdålig på att få till bra material och så, men övar man inte så blir man ju inte bättre heller.

Laboration 1 i 3D



Vi har ju börjat med ett nytt program 3Ds Max i skolan som vi håller på att arbeta i. Än så länge kan jag ruskigt lite i detta program men det är lite kul att se skillnader och sådant ifrån Blender som jag tidigare har lite erfarenhet av tidigare. Dock är det alltid roligt när det blir fler saker man lär sig och jag antar att om bara några veckor kommer jag att skratta åt dessa modelleringar, men man lär ju sig med tiden eller hur?
 

RSS 2.0