Keso goes crazy



Ja, vad ska man säga, min lilla Keso är knäpp men det visste jag redan om. Invigde den nya kameran en smula genom att ta fram både reflexskärm i kombination med att han började både gäspa och klia sig. Reflexskärmen var dock väldigt rolig tyckte han och skulle därför slå på den med tassen.

Blev riktigt nöjd med bilderna trots att jag var själv och försökte hålla både kameran med ena handen samt styra ljuset och reflexskärmen med andra och roa Keso med allt vad det nu var. Därav är förklaringen till varför det blev en smula oskarpt, men jag är ändå nöjd!

Byter upp mig en smula

Nu i lördags fick jag ett nytt kamerahus, ett mycket mycket bättre till skillnad från mitt gamla. Bättre kvalité samt en hel del finesser som underlättar efterarbetet med bilder. Har varit sugen länge nu på att byta upp mig, då jag har känt att det gamla kamerahuset hade en hel del begränsningar. En bra läromästare men det var helt enkelt dags för en uppdatering.

Min nya kamera är nu Sony Alpha55. Har redan fotograferat en hel del med den och jag ser fram emot att ta riktigt härliga bilder att spara på hårddisken.

Brossan fyller 18!

Idag är det min stora lillebrors födelsedag, nämligen Jonas. 18 år fyllda, med allt vad det innebär med "vuxenlivet". Han fick i present i helgen, då vi firade oss båda två, nämligen ett uppskrivningsförsök. Vi får väl se när det kommer till användning, för det hoppas jag att det gör. Körkort är ju något som jag idag aldrig hade klarat mig utan. Dock var jag inte heller den snabbaste på den punkten, då jag först tog körkort en månad innan jag fyllde 19.

Grattis brossan, helt enkelt!

Min stora dag!

Idag är det min stora dag. Snart, om några timmar har jag andats i 20 år. Rätt sjukt egentligen att man kan ena stunden vara 50 cm lång och väga 3500 gram och nästa stund är man 172 cm. Jag har liksom aldrig riktigt fattat vad min mamma har menat när hon sa att vi växer så fort, men på sätt och vis inser jag det nu. Skolåren flög verkligen fram och jag som trodde att det skulle dröja evigheter innan jag skulle stå på högskolan och kämpa mig igenom tentor och grejer. Men ändå är jag där nu.

20 år går ganska så snabbt, men jag måste ändå säga att jag har uppskattat allt jag har upplevt under dessa 20 år. Tack ni som har gjort dessa 20 år till de bästa! 

Facebook & Twitter

Det har varit en bra tid sedan jag skrev något här överhuvudtaget. Kesella, min lilla tjej blev sjuk så det blev en hektisk vecka under vecka 6, då det blev ett antal besök hos veterinären innan de kom fram till diagnosen magsår, vilket troligtvis har utlösts ifrån kastreringen. Så behandling av henne i kombination med en heltidsvecka ut i Sandhem gjorde att orken till bloggen inte fanns till helt enkelt. Så nu, två veckor senare försöker jag ta tag i det där. Jag gillar ju att blogga, det är numera en del av mig.

 

I alla fall har vi inlett ett projektarbete i skolan, där vi ska marknadsföra en skola och en utbildning som den skolan erbjuder. Vi får enbart använda oss av eget material, vilket innebär att jag gjorde egna logotyper till facebook och twitter samt egna flaggor; Sverige, Storbrittannien samt Tysklands. Vi har faktiskt kommit väldigt långt redan, vilket känns konstigt. Vi borde ha mycket kvar fortfarande, ändå känns det som att snart är halva arbetet gjort (om man bortser från rapporten och redovisningen).


Piktogram & Gränssnittsdesign

Den senaste veckan har det hänt en hel del på, två nykastrerade katter att hålla uppsikt över samt har jag fixat mina fyra första uppgifter i skolan. Dessutom har jag laddat batterierna ordentligt nu, vilket förhoppningsvis medför en bättre uppdaterad blogg också. Så i söndags hade jag inlämning av piktogram-uppgiften. Vi skulle göra piktogram för fyra olika OS-grenar och då valde jag att bygga upp mina av tändstickor och så här blev resultatet.
Dessutom har jag inlett två andra ämnen ordentligt; Gränssnittsdesign och Webbprogrammering med databaser. Så har blivit godkänd nu på båda av de labbarna, vilket känns otroligt skönt. Gränssnittsdesign-labben har jag suttit med helt själv och det har varit vissa stunder fruktansvärt svårt och krångligt men det är extremt kul att testa sig fram och se att man lyckas. Så snart när jag har lärt mig lite till så kommer jag nog förändra bloggen helt och hållet. Det är ju en annan sak när man får lite förståelse bakom alla val man gör...

RSS 2.0