Det färdiga rummet

Äntligen var rummet färdigt och jag blev faktiskt lite överraskad själv hur bra det gick. Tänkte att jag nu hedanefter ska försöka mig på fler sådana saker. Har ju lite mer erfarenhet av programmet nu och hur vissa saker fungerar både i modelleringsväg och materialväg för att få en bra bild. Bilden ovanför är som sagt uppbyggd helt i Blender från grunden. Vad tycker ni?

Rummet...IGEN.

Nu så börjar det hända grejer. Nu är alla modelleringsbitar färdigt i rummet nu är det svåraste av allt nämligen materialet. Det ska bli riktigt spännande att se hur bilden växer med materialet istället för en svartvit-bild som det är nu. Dock kan jag förstå att det är en aning tråkiga inlägg just nu, men som sagt är detta en av de saker som jag älskar att pilla med och lära mig nya saker om det. En del av mig helt enkelt. Som tur är blir det nog roligare att se det när materialen kommer på plats.

Börjar se ut lite mer som ett rum

Gick upp vid sju idag, brukar normalt sätt ligga kvar i sängen tills klockan åtta då jag oftast börjar tio men inte idag. Detta resulterade i att jag hann fortsätta med mitt rum. Så nu på morgonen blev rummet en eldstad, matta och ett bord rikare. Alltid något i alla fall. Sjukt lärorikt helt enkelt på hur man kan få saker mer naturligt. Börjar allt mer förstå vilket otroligt kraftigt verktyg detta är. Bara att forsätta helt enkelt!

Updating room

Det är full rulle i skolan. Jag är inne på andra veckan nu i skolan som jag inte kommer hem före fyra och när jag väl kommer hem tränar jag eller sitter med mer skolarbete eller både och. Intensiva veckor nu alltså men om tre veckor är det över. Har dock hunnit med lite egen tid för att komma ifrån alla skolprojekt idag också. Det resulterade i två nya soffor. Har bland annat lärt mig mer om fördelarna med parentingobjekt och hur de skall användas. Ska bli spännande att se hur detta urartar sig och hoppas nu att det blir något vettigt av det!

Rummet...

Om bara några få veckor har jag äntligen gått på jullov. Helt sjukt egentligen, då har jag bara en fjärdedel kvar av grundutbildningen på högskolan och får snart en högskoleexamen. Men från något till något helt annat. Idag har jag suttit och pillat lite med en tutorial i Blender. Hoppas verkligen att jag får till detta nu och hajar någolunda vad material har för inverkan och att modellera så enkelt som möjligt. Tanken är att få detta som ni ser ovanför till ett realistiskt rum så småningom, men det är en bra bit kvar. Hoppas nu att jag har bara orken mitt i all press och stress att faktiskt fixa färdigt detta för en gångs skull.

Portfolio färdig!

Nu äntligen är min portfolio färdig. Jag ska dock så småningom ha ett eget domän men igår krånglade Binero endel så det gick inte att beställa av någon konstig anledning. Jag är dock ganska så nöjd med kodningen, och snabbt gick det denna gång. Visst är det inget superflashigt men det räcker ju för det är ju ändå det som man har gjort som ska synas.
 
Numera kan man genom att klicka i sidmenyn på PORTFOLIO komma till min portfolio. Eller så kan ni klicka HÄR!

Portfolio osv.

Har sedan igår tagit tag i att skapa mig en egen portfolio, alltså en som jag kan ha privat som inte är relaterat till Lightgraph som är Davids företag. Den börjar arta sig nu och jag är nästan färdig med allt. Har bara det roliga arbetet kvar, att lägga upp bilder och det sista fixet. Sen är tanken att jag ska ge mig på bloggdesignen som kanske inte riktigt är den bästa anpassade så att säga.
 
En annan rolig grej är att jag fick veta hur det gick med annonsen som jag gjorde. Två plus blev det, vilket är det högsta betyg som läraren ger ut på uppgifter. Så himla skönt att han förstod min tolkning. Ibland går det vägen helt enkelt!

Blicktrick annons

För några veckor sedan fick vi en uppgift i skolan. Vi skulle göra en annons som stack ut som fick en att tänka till och stanna upp. Den skulle vara kreativ och orginell. En sjukt svår uppgift, speciellt att komma på något som inte hade gjorts tidigare. Efter många olika funderingar började jag tänka väldigt mycket på saker som jag stör mig på. En av de saker är just att se gravida kvinnor röka eller småbarnsföräldrar som går med en cigarett i munnen samtidigt som de går med en barnvagn. Dumheter! Så därför beslöt jag mig att göra enligt det temat.
 
Idén med att blanda saker relaterat till barn inspirerades jag av Penegrine i Work of Art när hon gjorde ett konstverk om sin barndom. Dock ville jag göra det ganska enkelt och göra det till min egen grej och därför fick nappen symbolisera fostret i magen på den gravida kvinnan. Jag upplever detta som en ganska så stark kombination och ett ämne med mycket styrka och kraft i. Hoppas nu bara på att läraren ser det också!

RSS 2.0