24/50

Det var ju ett tag sedan som jag skrev om statuset i mitt hemliga projekt. Jag fick lägga detta på is ett tag då jag hade så fruktansvärt mycket i skolan, precis som bloggen i sig. Om jag ska vara ärlig kändes detta väldigt tråkigt och surt eftersom det var något som jag kände för att göra, vilket läxor inte slogs om den platsen. Men jag tog mig i kragen och gjorde färdigt det sista, precis som jag borde. Detta innebär att i nuläget finns det mer tid för mitt hemliga projekt och det är bra!

Det har hänt en del i mappen som jag tidigare misstänkte började damma igen, men nu så är den framme och börjar fyllas. Som jag sa till David så om jag fortsätter i den här takten kommer jag nog bli färdig fortare än vad jag hade tänkt mig. Tummen upp på det! Det innebär dessutom att det snart är dags att tala om vad det är jag sysslar med. Som ni mycket väl ser har jag kommit till hälften nu, så nu är det bara att vänta tålmodigt ett tag till!

Nu var det alldeles för länge sedan

Det var ett tag sedan jag var inne här och lämnade efter något livstecken. Precis som de flesta av er kanske redan har förstått så har jag väldigt mycket nu inför studenten. Det enda som just nu får mig att orka att kliva upp ur sängen på morgonen är vetskapen om att det är bara den här veckan kvar innan jag blir i princip helledig. Som det ser ut nu behöver jag bli klar med filosofi-uppsatsen idag, vilket blir svårt, extremt svårt faktiskt. Jag har inte direkt kommit långt och dessutom har jag lagt upp kraven skyhöga och förstorat arbetet mer än vad jag någonsin skulle behövt. Jag får skylla mig själv helt enkelt.

Skönt i alla fall att jag fick plugga hemifrån idag. De två främsta anledningarna till detta var att jag gjorde ett geografiprov i fredags. Vi var egentligen bara fyra elever som gjorde det och de resterande har det nu på fredag vilket innebar att dessa resterande elever ska ha genomgång inför provet idag och vi hade inget kvar i den kursen att göra. Den andra anledningen är att många är på hajk idag och jag hade dessutom bara en lektion till idag; filosofi och det fick jag tillåtelse ifrån läraren att fixa med det hemma. Skönt att ha så förstående lärare ibland!

Efter den här veckan kan jag avslöja att det kommer bli en hel del ändringar här i bloggen. Förutom en mer uppdaterad blogg kommer det ske desto mer förändringar i själv upplägget och förhoppningsvis designen som jag vill ta tag i nu egentligen. Dock får jag bärga mig ett tag till... Två dagar till!


Listan!

Efter skolan idag insåg jag först att det är bara två veckor kvar att kunna påverka mitt betyg i alla mina ämnen. Om jag ska vara riktigt ärlig så ska det bli skönt att bli av med dessa veckor så att jag kan vara "ledig" ett tag från skolan. Förhoppningsvis så kommer jag in på högskoleprogrammet som jag har sökt in till och då är det bäst att vara fit for fight. Men innan dess kommer jag behöva göra en del saker. Så min att göra lista är ganska lång för tillfället.

Men nu har jag i alla fall gjort nästan färdigt två uppgifter i information och layout. Dessutom så har jag påbörjat ett flertal uppsatser men det är mycket kvar att göra.

Och svar till min lilla söta bror som skrev en kommentar är att jag mår bra och längtar efter dig!
Mina nära och kära är mitt allt!


Just nu!

Var nog inte riktigt helt hundra varken igår eller idag. Det lustiga är att jag kan inte avgöra om jag är sjuk eller om det är något annat konstigt som händer. Igår började mina ögon att rinna när vi var ute, det lustiga är att så vitt jag vet så har jag INGA allergier (mer än mot viss frukt med mycket C-vitamin i) så jag hoppas verkligen inte att jag börjar få något sådant. Men samtidigt så känner jag mig lite små sjuk precis som det är början av feber och sådant. Kan i o för sig vara efter tränings... ja vad man nu kallar det.

Hur som helst är jag glad för att jag är ledig idag och har lite mer tid att återhämta mig på. Dock åkte jag inte in till Mullsjö för att sjunga eftersom jag kände mig inte riktigt helt bra och dessutom var jag osäker på om jag skulle kunna komma hem inom skälig tid. Känns rätt surt att åka in till Mullsjö vid åtta för att sedan vara hemma återigen vid tjugo i ett för bara EN sånglektion på 20 min. Men jag ska ta mig dit i nästa vecka i alla fall.

Annars har jag svarat klart på frågorna till rättskunskapen som vi fick göra hemma i fredags istället för att sitta i skolan och göra dem. Jag städade då istället för att svara på dem, men tiden fanns nu med. Skönt! Förövrigt är det ganska så precis nu tre "riktiga" veckor kvar i skolan och det ska vara minst fyra stora grejer klart på denna tid. Två prov, ett i geografi och ett i rättskunskap och sedan två stora uppsatser, en i engelska och en i filosofi. Så nu ska jag ta tag i nästa grej på listan...

RSS 2.0