Inviger helgen med storstädning.

Härligt med helg igen... Nu återstår det bara två riktiga dagar kvar i skolan innan jullovet är här. Då blir det till att fokusera på teoriprovet och läsa på, när man för en gångs skull har tid. Efter skolan idag bestämde jag mig för att strunta i allt vad tåg heter, eftersom det var försenat igår igen. Så istället gick jag upp till mammas jobb för att träffa henne en smula innan jag tog bussen in till jkpg. Jag måste säga att det känns ganska så konstigt att inte se min familj varje dag längre, så som jag nästan gjorde förut.

Återigen till ämnet... Planen var att jag skulle ta bussen till jönköping vid kvart i tre, men istället blev det en timme extra i Mullsjö för att umgås lite mer med min familj. Jag skulle ändå vara själv här hemma ganska så länge eftersom David tränade. Roligare med sällskap. Men efter en mycket trevlig vistelse så blev det till att bege sig hemåt. Högst upp på listan stod matlagning och städning. Sagt som det var så började jag med att göra en tacopaj och samtidigt städa, ja tänk vad många bollar vi tjejer kan ha i luften. Så när David väl var hemma var maten klar och jag var i fullfärd med spurten på städningen. Nu är det alldeles nystädat och fräscht här, vilket jag är väldigt tacksam för. Att storstäda en lägenhet på en och halv timme är väl inte så farligt ändå, samtidigt som man gör mat?

Nu blir det till att sova, för högst upp på listan står imorgon tvätt och julklappsinköp. Räcker inte med att komma med en julklapp på julafton. Hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0