Fota enkät och nyttig glass!

Hejsan alla vänner, släktingar och bevakare!

På morgonen idag hade vi - 25 grader kallt ute här i mullsjö. USCH VAD KALLT. Inte undra på att mitt rum är rena rama kylskåpet.

Senare på dagen fotade jag enkäten som kommer ut på torsdag, mitt första fotojobb på JP! Vilken tur att fotograferna inte kunde, kanske kan få in en fot på fotohållet också. Vi får se hur det artar sig helt enkelt. Hade dock lite krångel med en bild som jag senare löste på ett annat sätt. Men David hjälpte mig jätte mycket, den bilden blev förövrigt väldigt bra. Tyvärr lite för olikt de andra.

Efter en kall enkät hämtade David upp mig och vi åkte till Torpaskolans hall. Hans kompisar hade hyrt hallen och så spelade vi Volley Boll. De hade spelat en match innan jag kom in i spelet, då vi spelade ytterligare 3 matcher. Kul, dock kände jag mig en smula bortkommen i början (I och med att jag inte gillar sporter särskilt mycket).

En mysig och minnesvärd dag helt enkelt.

Det enda mer jag tänkte säga var att igår gjorde jag och David nyttig glass efter Anna Skippers recept. Jätte god blev den, dock lite syrlig i smaken men det gjorde mig ingenting. Tänke även dela med mig receptet!


STEG 1


Vi gjorde det i en glassmaskin eftersom vi har en, men det är absolut inget måste. Först och främst behöver du 4 dl Naturell Yoghurt. (Vi hade redan gjort en omgång när jag kom på att jag skulle fota det, därför är det lila ;) )

STEG 2


Sen är det bara att ta fram 2 bananer och mosa dem med en gaffel. Sedan häller man det i samma bytta som yoghurten (eller glassmaskin)


STEG 3

Sedan lägger man 100 gram bär av något slag. Vi använde hallon och blåbär (mest blåbär). Men jag vet att Anna Skipper kör med enbart blåbär. Så det är väl något man själv får avgöra antar jag. 

STEG 4

Den sista ingrediensen du behöver är en knivsudd vaniljstång, dock går det nog lika bra med vaniljsocker. Vilket vi hade, dock blir det ju både nyttigare och dyrare med vaniljstång. ;)


STEG 5



Nu är det bara trycka på On på glassmaskinen och lägga glassen sedan i frysen så blir det ätbart. Annars om man inte har det så är det bara att röra ihop allting och lägga det i frysen. Smaskens tycker vi allihop här hemma :)


Lycka till och berätta gärna om ni har testat det, skulle vara kul att veta :) /Sofie

Kommentarer
Postat av: David

Kändes lite konstigt att äta glass utan att få ont i magen :) <3

2010-01-13 @ 11:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0