Fetishelg i Malmö/Köpenhamn

Nu är det äntligen dags att berätta om helgen. Jag har så otroligt mycket att berätta ifrån helgen tillsammans med David. Dock har jag inte så många bilder som jag tog med min kamera utan David tog de flesta med sin mobil. Men jag kan visa de bilder som jag har och berätta om helgen ändå. Annars kommer det bara dröja ännu längre, det vet jag.

Nå väl, i fredags kväll åkte jag och David ifrån Barnarp och mot någonstans som jag räknade ut på vägen skulle vara Malmö. Hotell var bokat i sista minuten (och då menar jag verkligen sista minuten innan vi åkte) och sen var det bara dags att tuta och köra för David.


Glada som vi var åkte vi nästan hela vägen utan att stanna alls många gånger. Så ett par stopp senare och ett tolv döda fåglar på vägen så var vi framme i Malmöstad, typ elva på kvällen. Då återstod bara en utmaning, nämligen att hitta hotellet som vi skulle stanna på. Men efter en stunds letande så hittade vi det, mitt i centrum. Ganska så gött faktiskt.


Men eftersom vi visste att hotell frukosten var rätt så dyr så passade vi på att fixa lite resurser innan vi åkte in i själva Malmö. Knäckebröd är ju nyttigt, blåbärsdryck är ju nyttigt, banan är ju nyttigt och pepsi är ju nästan nyttigt och kakor är definitivt inte nyttigt alls :)


Vårt rum var ganska så mysigt i alla fall och vi fick det som jag var mest glad över, en dubbelsäng :)


På lördagen skulle vi ta tåget över till Köpenhamn. Eftersom vi inte visste vägen till stationen så frågade vi han som skötte om hotellet. Dock hittade vi inte riktigt rätt och istället följde vi vägbeskrivningarna till centralstationen, men uppenbarligen visade sig det vara Malmös återvinningcentral.


Men vi var inte sura för det, näpp. Vi var glada ändå och vi ger aldrig upp! :P


Och vissa ger definitivt inte upp... Keep dreaming älskling!


Men tillslut hittade vi givetvis till stationen och åkte med tåget över till Köpenhamn. Detta är när vi åker med tåget över bron. Det var super jobbigt när vi åkte under vattnet, blev ett sånt himla tryck i öronen och det var sjukt läskigt. Men we did it!


Köpenhamn. Inte för att det syns men statyn där borta är på H.C Andersen. Vi inledde vårt Köpenhamn besök med att käka en pizza/salladsbuffe och sen begav vi oss för att hitta vaxkabinettet. Dock visade det sig att de la ner det för tre år sen, det glömde turistbyrån i Malmö att nämna för oss. ;) Så istället besökte vi ett annat museum, Riply believe it or not. Jätte roligt med en hel del skumma grejer som brev på riskorn, tunggymnastik och krympta människohuvuden. Vi blev både förvånade, skrämda och skrattade en hel del.


Dessa stod i rådhusparken i Köpenhamn. För er som inte ser vad det är så kan jag tala om för er att danskarna är inte så finkänsliga som vi svenskar. De verkade inte ha något emot att kissa offentligt. Det var fyra till sånna här rader och precis bredvid kunde man köpa öl.


Vi hade det jätte trevligt i Köpenhamn. Vi fikade också innan vi åkte tillbaka till Malmö. En av de bästa upplevelserna med David och fler ska det bli.


Väl tillbaka i Malmö upptäckte vi detta. Aldrig sett så många cyklar på en och samma gång förut. Vi gick tillbaka en smidigare väg och köpte lite mat på vägen, sallad på go go green. Härligt. Vi åt även äppelchips, vilket är i princip torkade äpplen. Jätte jätte gott. Ska försöka hitta det här i Jönköping någon gång.


Vi hittade Soygurt på Hemköp. Tyckte de hade döpt yougurt som var gjort på Soya på ett klyftigt sätt. Var bara tvungen att ta kort på det.

På söndagen stannade vi inte länge i Malmö. Vi tittade in på köpcentret entré en halvtimme eller något och sen åkte vi tillbaka till Barnarp. Har verkligen haft en jätte bra helg med David i Malmö. Vi har verkligen haft våra happy moments när David lyfte på skottens kilt och sånt ;) Detta inlägg blev jätte långt men men, sånt händer! :) Hoppas att jag inte har tråkat ut er allt för mycket.

Kram

Kommentarer
Postat av: David

Tack för en rolig helg älskling! Men så "feting" var den väl inte? Jag lyckades ju t.o.m. gå ner i vikt ;) <3

2010-06-28 @ 07:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0