I will collect the autumn leaves until next year...


I will collect the autumn leaves until next year and keep it as a memory.


Igår blev det att fota höstlöv. Jag hoppas att jag lyckades fånga höstens varma färger. Brittsommaren som Emma kallar det var här och vände en snabbis. Idag var det återigen dystert och kallt. Kändes ju sådär kul. På morgonen blev det dock glädje i luften då både jag och David lyckades hitta två olika lägenheter som hittills ställer upp till våra enorma krav. Så snart ska jag bege mig mot stationen för att åka in till stora staden för att förhoppningsvis hitta en passande lägenhet. Så idag har det varit lägenhetssnack hela dagen.

Jag har även haft mitt tal i svenskan
vilket var en lättnad att få det avklarat. Liten klass, ja då gäller det att passa på. Jag fick även tillbaka mitt etikprov och trots en hel del störande moment så lyckades jag få högsta betyg. Ja, jag verkar ha gjort en stark start i skolan och det gillar vi.

Dock fick vi även dåliga nyheter idag. Gymnasiet lyckades inte få certifikatet vilket innebär att de inte får ha kvar specialidrotten på skolan. Just nu blir det antagligen så att skolan kommer läggas ner efter detta läsåret. De påstod att vi treor inte skulle drabbas av detta men det tror jag verkligen inte alls på. Om jag var lärare och fick veta att inom ett halvår skulle jag kanske bli av med jobbet så skulle jag börja leta med all iver. Med andra ord så fort lärarna på skolan får en annan tjänst på någon av de övriga skolorna så kommer de sticka och lämna oss elever i sticket. Jag tror att det kommer bli svårt för oss elever att få rättvisa betyg det sista året och jag avskyr verkligen denna tanke. Vi vet ju till exempel redan nu att engelska läraren ska tillbaka till Sydafrika efter jul och den andra engelskaläraren som är tänkt ska komma tillbaka kommer troligtvis inte göra det nu. Då står vi i Engelska gruppen själva utan lärare. Jag förstår inte hur de har tänkt sig egentligen. Klart att det kommer drabba oss också. Jag avskyr den vetskapen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0