Fågelbilder






Här är lite bilder som jag tog på Borås djurpark. Tänkte bara visa dessa för tillfället, för mycket av det goda är ju aldrig bra, eller hur? Högst upp ser ni bild på flamingon och nedanför på en pingvin. Dessa är tagna med mitt minoltaobjektiv som jag fick i julklapp + med skylightfiltret.

Ärligt talat tycker jag att det där skylightfiltret gör varken till eller från på bilderna, känns som ett onödigt köp. Jag säger inte att alla filter är dåliga, men en del av dem har näst intill ingen effekt alls, så innan du köper ett filter googla mycket på det för att se om det är värt pengarna. Jag har ett polariseringsfilter som jag tycker är kanon. Det filtret kan både öka och minska reflektioner i glas och liknande och det är precis det som jag har använt det till. Drygt ett par hundra kronor för att få en sådan effekt, inte illa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0