Mitt 2011...

Januari:

I januari inledde jag året med att träffa Eve och fota isen och snön vid vättern. Det blev en del porträtt men jag tog även denna månaden den bilden längst ner som jag blev riktigt stolt över. I övrigt bröt min lillebror armen efter att ha åkt skridskor och jag fick en "ovanligt olidligt jobbig magsjuka" eller man kan också kalla det att jag tog körkort. Jag testade min ritplatta rätt så ordenligt och målade väldigt mycket i Photoshop tills jag kände mig allt för missnöjd med resultaten och gick över till vektorgrafiken i Illustrator och började måla där istället. Jag inledde också ett hemligt projekt som ingen någonsin fick veta var det var...

Februari:

Februari; Jag jobbade min första heltidsvecka varav fyra dagar blev tio timmars jobb på och fredagen blev jag i princip ledig. Vi fick under samma vecka vår efterlängtade fondvägg i sovrummet och döljde äntligen den där äckliga fettfläcken. Pontus kom med i dagens grattis på Bolibompa och blev totalchockad över att han var med i tv. David och jag anordnade ett ljusarrangemang som var supermysigt. Jag fyllde nitton vilket firades med Trassel på bio med älskling. Fick promarker och målade ett porträtt av David. Förutom detta så fyllde också min bror Jonas 17.

Mars:

Starten av mars var superbra. Vi firade vår månadsdag och några dagar senare så friade David till mig på Rosenrariumet här i Jönköping. Förutom detta så jobbade jag extremt mycket, nästan varje ledig stund. Dessutom så började jag måla riktigt ordentligt; både försök till mer verklighetstroget och en flanosaga, nämligen pannkakan som rymde. Jag köpte mer promarkers, försökte lära mig mer om illustrator och jag sökte in till högskolan.

April:

Jag målade väldigt mycket med promarkers. Dessutom hade jag nästan ingen ledig tid alls då jag antingen jobbade som vikarie eller på Rookie eller pluggade. Syns på bloggen att det var ganska så tyst och jag kommer ihåg att jag tyckte att den här månaden var extremt jobbig. Ena stunden var jag väldigt arg och trött på att ha så lite fritid och nästa bara jag ville göra allt jag kunde för att få ett välförtjänt sommarlov. Vi bokade resa till Egypten inför sommaren, David åkte till Göteborg utan mig (med jobbet) och tittade på Robert Gustavsson. Jag fann likheter mellan David och min pappa efter att David hade gjort seitan.

Maj:

I maj månad fyllde min kära mor år. Bloggen ekade tom i stort sett hela månaden medan jag roade mig med jobb och andra måsten. Jag målade en bild som jag blev supernöjd med fyllde på min promarker samling. Dessutom började jag umgås med Theres och gjorde polkagrisnaglar vilket jag tyckte såg superläckra ut. Jag började dessutom räkna ner tiden till studenten och längtade på riktigt efter att få sluta gymnasiet och börja på något nytt.

Juni:

I juni valde jag att pryda min rygg med mängder av myggbett, bara för att bevisa för Theres att myggorna inte alls tycker om henne. (Tror jag lyckades bevisa det också med tanke på hur lindrigt hon undkom). Strax därefter gjorde vi en snabbvisit i Nybro där vi hälsade på och firade min moster. Min morbror och hans familj hade med sig deras söta kattungar och jag visade min ståndpunkt för alkohol. Jag tog sedan studenten och lyckan var gjort vilket slutade med ett flumkalas hos Theres utan dess like. Jag hämtade bror på Dreamhack och gjorde färdigt min akvarellmålning. Vi åkte i slutet av månaden till Egypten.

Juli:

Vi inledde månaden i Egypten där vi bland annat fick se delfiner på mindre än tio meters avstånd i vattnet, vilket var en av de häftigaste upplevelserna jag någonsin har haft. Vi lärde känna Berta och hennes familj. Jag målade UNF-skor till min bror. Min familj åkte till Ungern och jag blev kvar här i Sverige som hundvakt. Dock är jag inte bitter för detta eftersom jag hann umgås extra mycket med min lilla vovve och vi hittade på massor av bus som att skrämma Tussi och bada på ställen som man kanske inte fick egentligen. Min pappa och min bror fyllde år och jag gav min pappa en illustration på honom och Ludde medan Pontus fick eget konstnärsmaterial och gjorde en tavla på ett sött troll. Vi var också i Borås och tittade på djuren och gick på gratis-konsert med Veronica Maggio.

Augusti:

Augusti inleddes med att jag drömde en hemsk mardröm om lodjursormen som jag sedan behövde visa för David hur läskig han var och gjorde en illustration av honom som bara gjorde honom ännu mer söt och mindre skräckinjagande. Jag påbörjade min utbildning på JTH- Grafisk design och Webbutveckling och blev direkt överröst av uppgifter, dock små. Jag gjorde ett ytterligare par skor- Jimi Hendrix-skor till min pappa. Min moster beställde illustrationer på linneablomman med mänskliga drag till sitt jobb, vilket resulterade i fler. David fyllde år och jag gjorde ett eget grattiskort med ett citat av Arnold Schwartznegger på baksidan. Dessutom drog jag fram canavasduken och gjorde en tavla. David var med i RAW-SM där han fick nöja sig med en sjunde-plats. Jag avslutade dessutom mitt arbete på JP för det kändes som att det var högsta prioritet att lägga energi på högskolan.

September:

I september sa jag adjöss till spotify och började använda Grooveshark istället. Jag målade en ryggsäck till Pontus och tyckte att livet på högskolan var lite väl tufft. (Vad visste jag då?). Jag fick lära mig massor av häftiga saker i Photoshop som jag inte visste hur man skulle göra överhuvudtaget. Lärde mig att göra illustratorporträtt, hade skissteknik och fick min första ++ (högsta betyg) på några uppgifter.

Oktober:





I oktober fyllde jag och David två år tillsammans, vilket vi firade med att åka till äventyrsbadet i Skövde. På torsdagen innan dess hade vi hittat en katt som var jätteundernärd som djursjukhuset efter många om och men beslöt sig för att avliva. Detta gjorde att vi åkte på vår årsdag och kollade på katt på Djurens vänner i Nässjö, vilket resulterade till att vi tingade Keso & Kesella och räknade ner dagarna tills vi skulle få hem våra godingar. Elen skulle fixas, vilket medförde att jag blev utan ström på dagarna och då ägnade jag mig tiden till att måla mina egna skor. Dessutom gjorde jag en egen tidning, som vi hade i skoluppgift och jag gjorde även några namnskyltar till en förskola i Mullsjö.

November:





November i år blev en riktig kattmånad då vi äntligen fick hem våra gosegrisar från djurhemmet. David åkte till Malmö med jobbet för att gå på Øredev och jag blev ensam med katterna det första som hände. Jag sov på soffan de nätterna och jag hann också uppleva det värsta stoppet i avloppet som jag någonsin har varit med om. Tack gode gud för att mina föräldrar var här när det hände! Jag testade på en ny teknik i Photoshop som jag älskade mer än de tidigare som jag har testat på. Jag designade logotyper i skolan och gjorde en illustratorbild på David som jag senare gav i julklapp till hans föräldrar och morföräldrar.

December:

Decembermånad blev en månad som jag aldrig kommer att glömma. Förutom en bedrövlig inledning med skolan som efter två veckor bara försvann från mina tankar. Klarade min första tenta och mina första kurser på högskolan. Jag knäppte fina kort på David och katterna, fick vårkänslor några dagar efter julafton (en aning för tidigt, jag vet). Tillverkade många av mina julklappar själv, däribland ett par skor till Vendela, en tygkasse till mormor, en tygkasse till Vendela och familjefoton till Davids föräldrar och morföräldrar. Dessutom gjorde jag ett eget grattiskort till min kusin som fyllde 18 år. Jag fick världens finaste julklappar, däribland en Samsung Galaxy S2, världens bästa fotografibok, skor och en göteborgstripp för att se på Disney on Ice. Denna månad var det ett år sen som vi flyttade ihop i denna lägenhet och det var också denna månaden, fast i år som min bror flyttade hemifrån.

Kommentarer
Postat av: mamma

Sannerligen ett händelserikt år när man ser tillbaka så här.

2012-01-02 @ 10:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0