Tv-kändis.

Idag var min bror inne på Ryhov för att ta bort det där stora, tunga gipset som han har gått och burit på i några veckor. Som det ser ut nu så blir det ju kanske ingen mer skridskoåkning för hans del mer utav denna vintern om den nu inte kommer tillbaka. Men jag hoppas verkligen inte att han blir rädd för detta i fortsättningen. Dock har hans brutna arm fört med sig massa bra saker också. Det gäller ju att vara optimistisk i sådana situationer som är dåliga. Och de första kommentaren som min bror fällde var att han fick ju presenter från sjukhuset så därför var det bra att bryta armen. Sedan har det även gett honom andra privilegier som att få vara inne på rasten med en kompis. Gå en kortare väg till matsalen tillsammans med fröken som ingen annan får gå. Service för allt man ska göra. Sedan tycker jag nästan att det verkar som att han har fått spela en smula mer tv-spel nu än vad han har fått tidigare.

Som om allt detta inte vore nog så kom nog det största privilegien av alla idag när han väl tog bort gipset. Han kom med i Dagens grattis i Bolibompa. Trodde aldrig att chansen var så enormt liten att den inte ens existerade, men han har sjutton tur min bror. Så nu är jag också lite småkändis, jag är ju systern till en tv-kändis ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0