Jag fattar inte riktigt vad som har hänt...?

Min mobil har ringt utan stopp i princip hela dagen idag. Det började med några härliga sms från David och sedan på filosofilektionen så började min mobil ringa. Jag tänkte först att jag inte skulle svara, satt ju på en lektion. Efter det hade ringt typ 8 signaler så fick jag kort därefter ett sms. Sedan kallade läraren upp mig och jag fick stå framför typ hela klassen och när jag står där inför alla börjar mobilen ringa igen och vibrera som bara den i fickan. PINSAMT!

I alla fall så lät jag även den här
gången telefonen att ringa. Men några få sekunder efter de hade ringt klart fick jag ännu ett sms. Så när jag äntligen fick sätta mig ner så insåg jag att de hade ringt från kommunen två gånger och meddelandena som jag hade fått var att jag skulle ringa dem så fort som möjligt. Så mitt i lärarens långa utläggning av Aristoteles så rusar jag på "toaletten" för att ringa upp dem och för att se vad de vill. Så nu har jag fått möjligheten att jobba heltid under hela sportlovet. Glad som man var för att inse att man ska jobba 39 timmar under sportlovet och tänka på hur go lönen blir efter det så hoppade jag redan då omkring bland molnen.

Men det som jag inte hade räknat med var att jag skulle bli uppringd lite senare av samma förskola för att bli ombedd om att hoppa in på torsdagen innan lovet, även då en heldag! Ja, om allt fortsätter i samma takt kommer jag snart ha lika hög lön som David, haha!


Kommentarer
Postat av: mamma

Och där rök min privata vikarie... ;)

Fär ta upp detta på nästa möte...

2011-01-28 @ 22:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0