Latdag

Tisdag, latdag med andra ord. Har varit i skolan i några timmar i princip och är redan trött, utmattad och längtar tills kvällen och till Davids famn. Har egentligen bara haft en lektion och den var ju inte så jobbig egentligen men det tar ju på krafterna att gå upp tidigt och om jag ska vara ärlig längtar jag verkligen nu tills solen tittar fram och väcker mig på morgonen istället för att mötas av mörker och kyla på morgonkvisten, då blir det svårt att gå upp. Men i morses gick vi upp i tid faktiskt och jag blev klar perfekt i tid för att hinna med bussen.

Den här veckan blir förhoppningsvis inte lika fullpackad som förra. Jag har inte direkt massor av läxor och det känns lite så där lagom mycket att göra. Det trivs jag med. Undra om hela den här terminen kommer att se ut så här? I så fall trivs jag ordentligt! Igår besökte jag gymmet en snabbis, dock inte för att träna utan för att se min pojkvän tabba självförtroendet till botten precis lagom till kvalet på lördag. Jag hoppas verkligen att han försöker släppa nederlaget igår och ta nya tag på onsdag. Att se honom så upprörd och nervös hör inte precis till vanligheterna, men i o försig hör det inte till vanligheterna att han missar på 170 i bänkpress heller.

Efteråt åkte vi i alla fall hem för att laga mat. Igårkväll serverades broccoligratäng med pasta och ärtor, grön mat med andra ord. Det är faktiskt så att jag blev lite inspirerad av skolans matsedel, hur ofta kan man ens påstå det? Dock har jag ingen bild på det här på datorn eftersom jag sitter i skolan och bilden på maten ligger hemma i kameran. Kanske blir att ladda upp den när jag kommer hem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0