Akvarelldrake

Härliga fredag, idag har det blivit skola och ett besök hos mamma för min del. I skolan fick vi besked om att de var väldigt få igår på idrottsdagen. Fyra personer från vår klass hade varit där och jag kan säga direkt att jag gjorde mig skyldig till frånvaron. Dock har jag väl mina egna tolkningar till val av dagen, men det är inget som jag tänker diskutera här och nu. De har varit en del hotelser i alla fall under dagen om att dra in vår så kallade schamalagda lediga dag, vilket jag tycker är helt sinnessjukt. Varför ska någon som inte ens läser kursen idrott och hälsa vara med på en idrottsdag egentligen? Ännu mindre när det faktiskt finns dem som har besvär med att röra sig ordentligt under en hel dag när det dessutom bara fanns väldigt belastande aktiviteter. Jag är nog inte den enda som INTE fixar att åka skridskor från klockan tio till klockan halv tre.

Igår började jag dessutom måla en drake i akvarellfärger som har legat hemma hos mig och bara dammat under tre år nu ungefär. Jag har inte använt dem en endaste gång sedan jag slutade grundskolan faktiskt, lite tråkigt. Men nu känner jag att jag är på gång igen med mina gamla intressen. Känns faktiskt väldigt bra om jag får säga det själv. Här kommer lite bilder.





Kommentarer
Postat av: mamma

Snyggt!

2011-03-12 @ 08:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0