Fettisdagen & Internationella kvinnodagen, en slump?

Igår var det Camilla dagen, min namnsdag med andra ord. Dock blev det en besvikelse att komma hem och upptäcka att hantverkarna hade inte ens varit inne och gjort någonting under dagen. Till David hade de sagt nu i veckan och till mig hade de sagt på måndag så jag var inte så pepp. Men jag håller verkligen tummarna på att de gör något vettigt idag. Vore skönt om de började i alla fall.

Idag däremot är det andra bullar, nämligen semlebullar. Okej, en smula trött kanske? Men jag tycker verkligen att det är roligt att fettisdagen och internationella kvinnodagen är på samma dag. Är det egentligen någon typ av pik mot oss kvinnor? Att vi borde hålla oss ifrån semlorna kanske? Oavsett vilket tänker jag trycka i mig åtminstone en semla idag. Det är tradition och de är inte till för att brytas har jag hört. Jag är en stark och fristående kvinna som gillar semlor, det kanske kan funka?


Kommentarer
Postat av: mamma

"Jag är en stark och fristående kvinna som gillar semlor" - Det funkar absolut,du får ta fler om du vill, du har ju några år att ta igen när du inte åt någon...



Grattis på namnsdagen i efterskott, som du vet måste man själv tala om det för att bli grattad här. Kram

2011-03-08 @ 12:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0