Flanosage-arbete


Igår var blogg.se under reparation
när jag gick i skolan. Sen blir ju allt som det blir. Ogjort. Men idag är jag tillbaka, ikväll menar jag. Oavsett vilket så har jag haft fullt upp idag. Jobb, jobb, jobb och mera jobb. Men det känns underbart att utnyttja sin lediga dag på ett sådant bra sätt. Hellre jobba järnet än att ligga hemma och lata sig fullt ut. Det är mitt måtto. Hade en smula lust att hoppa mötet på JP på kvällen, men det är ändå lite pengar så jag åkte dit ändå.

Efter en dag på förskolan så påbörjades även en flanosaga. Jag vet ju att så småningom kommer jag antagligen komma i det skede då jag behöver hålla i en samling och då vill jag inte vara helt oförberedd och inte veta varken in eller ut vad jag ska göra. Så därför passar jag på, innan detta sker att fixa något som jag i så fall skulle kunna ha på samlingen. Blev en flanosaga; Sagan om den tjocka, feta pannkakan. Den sagan ligger i alla fall mig varmt om hjärtat. Men nu är allt tecknande bakom figurerna klara. Det var en hel del arbete men ack så värt. Blir nog fint att färglägga det också, men det tar vi någon annan dag.  


Kommentarer
Postat av: Annica

Innan du färglägger bilderna så kan du väl kopiera dem så jag får dem... ;) Såg ju jättefina ut å flanosagor kan man aldrig få för många... På hemsidan Ingelas lekstuga kan man skriva ut bilder och text till några flanosagor, bland annat den lilla röda hönan som jag tycker är en mysig flanosaga... Kram

2011-03-18 @ 09:33:11
Postat av: mamma

Någon(som satt bredvid dig sista timmen) undrade om du skulle komma på fredagen också...

2011-03-19 @ 08:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0