Pongspel i Canvas...

Skönt att äntligen börja få rätsida på allt plugg som jag har legat efter i nu efter alla sjukdomar och omställningar som vi har fått gå igenom. Så idag tog jag och en klasskompis tag i att slutföra en labb, nämligen att koda ett pong-spel i canvas-taggen. Denna uppgift måste jag säga var extremt rolig, jag menar även om det är en smula nördigt så kan jag ändå säga nu att jag faktiskt har kodat ett spel. Visserligen ett väldigt simpelt, men jag tycker ändå att det är lite roligt.

Har dock två labbar kvar i det ämnet som jag helst behöver fixa i helgen, så det är mitt nästa steg att ta tag i nu, men nu ikväll känner jag ändå att jag har presterat det som jag borde för att vara värd lite ledighet. Så fredagen avslutades med bio och lyxmackor tillsammans med dem som betyder mest i mitt liv, mamma och David.
En printscreen på hur pong-spelet ser ut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0