Porträttlabb

I torsdags hade jag äntligen porträttlabb. Jag har aldrig fotat i studio och har därför ingen erfarenhet av blixtar och ljussättning efter konstens alla regler, så det var till stor hjälp för min del att bli introducerad inför detta. Visst har jag läst om det, vilka typer av ljussättningar som man bör ha till olika situationer, men det är ju stor skillnad i praktiken emot fakta. Denna labb var i alla fall väldigt rolig och lärorik och jag kommer definitivt fota lite mer i studio framöver. Varför inte ta chansen när vi har tillgång till den så att säga?

Kommentarer
Postat av: Andrea Femerstrand - Illustratör

Svar:



Max 2 lager plus bakgrunden.

Jag jobbar alltid med så få lager som möjligt. När jag känner mig nöjd med linjerna så mergar jag alla lager, sen sänker jag opaciteten och skapar ett tomt lager ovanpå. Så gör jag ett par ggr tills jag känner att skissen är där jag vill ha den :)

2012-04-22 @ 13:16:29
URL: http://noukah.blogg.se/
Postat av: David

Jag har världens finaste flickvän! <3

2012-04-24 @ 22:59:56
Postat av: Bodypalace

Underbart vackert leende =)

2012-05-14 @ 15:47:27
URL: http://bodypalace.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0