Jag är ganska dålig egentligen numera på att..

uppdatera. Jag vet inte varför, men jag har kommit in i en sådan period då jag inte tänker på bloggen speciellt mycket. Jag tycker att det är roligt att blogga, men det är ibland skönt med en paus. Just nu håller jag ju på med 3D-kursen och jag har kommit till det skedet att hälften av kursen är avklarad. Jag har gjort alla uppgifter förutom 3 st samt slutprojektet, vilket känns ändå ganska så skönt.
 
Dock har vi kommit in i animeringsfasen, vilket gör att det inte går riktigt lika enkelt att visa upp det här, vilket gör att jag avstår för tillfället. Men jag kan ändå glädja er med att jag tycker verkligen att denna kursen var riktigt rolig. Och det är helt sjukt vad man utvecklas om man vill. Jag har ALDRIG varken försökt mig på 3D-modellering eller animering men hittills har jag ändå klarat ut alla uppgifter helt själv. Visst har det inte alltid varit så enkelt, och ibland riktigt skitjobbigt rent ut sagt att försöka lösa vissa problem. Men skam den som ger sig, så jag ångrar inte en sekund att jag chansade denna sommaren med kursen. Rekommenderar helt klart denna kursen till de som vill pröva på 3D-modellering och animation.
 
En nyttig ljusövning...
 
En del av ljusövningen (jag har inte modellerat själva bilden utan lagt till ljus för att få mer känsla i bilden).
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är både duktig och ambitiös! Stolt över dig!!

Svar: Tack, ambitiös är jag nog om något med tanke på vad slutarbetet förhoppningsvis blir^^
Läs mer om sofijeh

2012-06-25 @ 21:52:30
Postat av: aliengirl- artist & actor

Gör du 3d animerad film eller? :)

Svar: Som slutprojekt är det det som det handlar om i kursen, så vi har gått igenom delar för att animera en kortfilm. Handlar bara om ett par tre sekunder.
Läs mer om sofijeh

2012-07-03 @ 10:26:27
URL: http://aliengirllouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0