Lite ur 3D-kursen

Nu har sommarlovet börjat för min del, eller nästa kurs om man ska säga så. Jag läser just nu 3D och animiation i Opensource-miljö i Gävle. Det är en distanskurs vilket jag tycker känns fruktansvärt skönt. Slippa alla tider (som föreläsningstider) och göra arbetet när man känner att man kan och hinner. Hade gärna läst mitt övriga program på distans, men har ju bara ett år kvar nu ändå.

Tänkte visa er några korta uppgifter som vi hittills har haft utöver granarna som jag gjorde i första.

Det skulle göras en pepparkaksgubbe samt läggas på textur och material på. Jag tyckte att denna uppgift var ganska så mycket svårare än den första uppgiften, men den gick den med till slut.


Den tredje uppgiften var i flera olika delar, att skapa ett hus, ett landskap, en trappa och en gaffel. Sedan skulle dessa objekt sättas ihop till en fil.

Den fjärde uppgiften handlade om material. Därför fick vi utgå ifrån en färdig bild som vi skulle enbart sätta material på olika sätt. Dessutom övade jag mig på att använda Halos, vilket var väldigt klurigt för mig som aldrig har sysslat med blender innan, men det gick tillslut!

Kommentarer
Postat av: mamma

Så häftiga bilder.

Svar: Tack :)
Läs mer om sofijeh

2012-06-19 @ 20:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0