Flash och Actionscript

Jag måste erkänna att jag blev en smula besviken på veckans labb i Interactive Multimedia. Vi ska skapa en flashbanner, vilket jag har precis börjat på. I alla fall så hade jag världens bästa idé i min skalle. Vilken typ av banner som jag skulle göra och hur den skulle se ut. Allt var färdigtänkt, det var ju bara till att börja. På föreläsningen som vi hade igår försökte jag verkligen snappa upp allt som jag kunde för att veta hur jag skulle göra den. Sen kom bomben. Läraren hade en uttänkt idé av hur detta skulle se ut. Vi fick manus och där var det som vi skulle göra. Fast nu i efterhand är jag faktiskt ganska tacksam till detta, då jag vet att min tankegång inte var så här "simpel". Jag behöver ju inte lägga ner onödigt mycket tid på en labb så att säga.

Att få lära sig flash är ändå väldigt roligt, att se snabba resultat och att det finns tusentals tutorials där ute som man kan ta hjälp utav. Synd bara att man vet att det inte ligger i tiden längre om man säger så, men så är det ju hela tiden i den branschen.

Kommentarer
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

sv: hihi kan tänka mig det :)

2012-05-13 @ 18:25:07
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0