Blocket gör en google?

När jag har varit inne på Blocket de senaste veckorna har jag ibland hajjat till. Det är inte den vanliga tråkiga blocketkartan som syns när man ska välja län att kolla på. Istället möts man av en roligare karta som man inte hade förväntat sig. Inte för att jag är någon stammis på Blocket, men det är kul ibland att kolla på hyresrätter och sådant och nu är det andra gången jag reagerade på att det inte riktigt är som det brukar. Idag möttes jag av en karta uppbyggd på samma sätt som en planritning för ett hus och blev lite fundersam innan jag kom på vart de måste ha fått idén ifrån. GOOGLE så klart!
 
Än så länge har jag inte märkt av byten varje dag som google men fortfarande så är det en rolig idé. Älskar faktumet när man blir lite förvånad och speciellt när det är något inom formgivning. Det är ju min framtid så att säga. Så tummen upp till Blocket idag måste jag säga.
Blockets karta idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0