En dag fylld med ursäkter

Idag har jag varit på allmänt tråkigt humör, har haft med andra ord en riktigt tråkig attityd. Som tur är har jag varit själv hemma så den enda jag har kunnat sura på är mig själv. Planen idag var att jag skulle sitta och göra ett arbete som jag sedan ska söka praktik på, men jag har varit så fruktansvärt sur på mig själv att jag inte har varken velat eller orkat. Allt på grund av att jag avslutade gårdagen med ett ynkligt litet problem som jag inte hade riktigt orken till att lösa just då.

Istället för att ta tag i problemet och lösa det nu på morgonen så skyllde jag på att jag var tvungen att äta frukost, sedan på att jag hellre ville göra en bloggdesign som jag senare fastnade på också. Att jag skulle gå ut med hunden, och sedan äta mat. Och när maten var uppäten så skyllde jag på att jag måste faktiskt baka dumlekakor. Ja så var det. Så tillslut när jag inte hade några ursäkter kvar så kändes det som att jag var tvungen att bita i det sura äpplet och försöka lösa problemet, och då gick det ruskigt snabbt. Löste det säker på mindre än 5 minuter, något som jag hade skutit upp hela dagen för jag bävade över att det skulle ta lång tid. Och resultatet ser ni ovan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0