Knäveck

Knäveck. Photoshop CS5 och Wacom Bambo Pen- A5 format
 
Ni som har följt mig ett tag, vet att jag har väldigt svårt att inrikta mig på en sak. Jag vill vara bra på allt, vilket är både positivt och negativt. Men i slutet av sommaren satt jag, för er som minns, med en bild som jag målade digitalt. Nu är den äntligen färdig, det tog bra med tid och i slutet av processen sen man att jag fick till lite mjukare skuggor (flickan som hänger knäveck). Det slutade väl med att jag la ner ca 12 timmar på denna bild från och med skissprocessen till färdig bild.
 
Jag blev ändå ganska nöjd med den, jag har liksom aldrig tidigare haft orken att lägga ner så mycket tid på att rita digitalt då det är fruktansvärt svårt, men jag ville verkligen inte ge mig denna gång. En process med en hel del lärdom så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0