Veckans konstutmaning: Äpple

På Dayviews finns det en grupp som jag är med i som heter Veckans konstutmaning. Denna veckan var det temat äpplen så utmaningen var att rita/måla eller skulptera ett äpple för hand eller digitalt. Jag har gått och tänkt göra denna utmaningen hela veckan, just för att det krävs så lite bara för att få öva. Jag har oftast problemet att jag vet inte VAD jag ska rita och då blir det oftast inget och därför gillar jag utmaningar som denna.
 
Dock fick tidsbristen utgöra en del i det hela. Jag gjorde därför denna bilden på ca 20 minuter. En snabbskiss helt enkelt med färg. Konstaterade dock att svårigheterna i denna utmaning är att få ett bra perspektiv på en form som är så enkel. Valde helt enkelt att utmana mig själv och rita det snett uppifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0