Hundkex och brännässlor

Hos oss har vi haft ganska så mycket hundkex överallt, verkar som den trivs så att säga. Jag har under sommaren många gånger plockat dem och satt dem i en vas. Nu verkar de flesta har överblommat, men de är så himla vackra ändå. Bilden ovanför är dock inte från nu utan det var en månad sedan jag tog den, men den passar bra ändå!
 
Jag har nu ungefär en veckas semester kvar. Utav denna veckan som vi har haft har vi mest gjort om här hemma. Dock inte färdiga ännu utan en vägg är kvar och där ska det bli lite detaljmålning istället för en tapet som vi hade tänkt oss först. Motivet är valt och lika så färg, det som vi väntar på är egentligen en form av projektor av något slag så jag slipper göra allt på frihand. Går ju givetvis det med, men det tar väldigt mycket mer tid att måla på frihand så stort. Speciellt när det är ganska så mycket detaljer och liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0