Återkoppling nyårslöften

Nytt år, möjligheter och hittills så är detta första inlägget för i år. 2012 blev väl inget drömår direkt för min del utan snarare sämsta året som jag kan minnas med några guldkorn här och var. Men jag återkopplar nog året i ett senare inlägg. Tänkte ändå precis som jag gjorde förra året gå igenom mina nyårslöften som jag hade under 2012 och se hur det gick.
 
Jag ska fortsätta med min träning; 2-3 ggr i veckan. 
Träningen har jag fortsatt med, dock för det mesta två ggr i veckan. Jag har definitivt börjar variera min träning mer under 2012 och har börjat powerwalka (oftast 4 kilometer och kombinera passen tillsammans med styrka). Har dessutom kommit över min psykologiska spärr i marklyft på 90 kilo och nu åker den vikten upp lätt som bara den, men har även kännt på 100 kilo som numera är min nya psykologiska spärr.
  • Jag ska försöka gå 100 mil under hela årets gång. Jag går ju ganska så mycket rent generellt sätt och i och med att jag gick oftast till och från skolan så blir det ju en del under ett års tid. Men i antal mil jag gick under 2012 var 138,556. Så slog med andra ord mitt mål med nästan 40 mil till godo. Kanske får utmana mig själv även detta år för att se om jag klarar ännu mer... hm?
  • Jag ska försöka för min egen skull teckna/måla/illustrera åtminstone en liten stund 4 ggr i veckan.
    Detta nyårslöftet är jag rätt osäker på om jag har presterat upp tillräckligt för att säga att jag har klarat det. Jag har kanske inte tecknat/målat eller illustrerat 4 ggr i veckan, men räknar man in modelleringen vilket jag har arbetat med under året en hel del så uppnår jag nog målet för den andra halvan av året i alla fall. Några illustrationer och skisser har det ändå blivit under året bland annat den ovan som jag målade i Photoshop och det är nog ett av de motiv som jag har blivit mest nöjd med.
  • Utvecklas fotografiskt samt redigeringsmässigt
    Med detta målet vill jag nog dela upp det i två olika delar och gå igenom det. Fotograferingsmässigt har jag ju givetvis utvecklats under året. Jag har läste en kurs innan sommaren, som förövrigt var väldigt givande för mig som inte kunde någonting om hur man räknade eller knappt höll isär slutare och bländare. Jag lärde mig nya fotograferingstekniker, och en del tekniska bitar bakom mitt fotograferande vilket har gett mig en ökad bildförståelse och hur jag ska hantera kameran. Dessutom fick jag en ny kamera under året vilket också ledde till att jag utvecklades en del fotograferingsmässigt.
     
    Redigeringsmässigt har jag också utvecklats, är fortfarande inte superbra på det men har lärt mig tillräckligt för att kunna orientera mig mycket mycket bättre i Photoshop. Men detta är nog mest tack vare en klasskompis som är riktigt duktig på det och i grupparbeten har visat hur hon har fått till saker som jag knappt visste gick.
  • Jag ska försöka att bli nöjd med mina prestationer i skolan.
    Som de flesta kanske redan vet så är jag lite utav en person som mäter mitt självförtroende efter hur jag presterar men trots detta har jag aldrig varit så nöjd över att enbart KLARA en kurs som jag var med Webbutvecklingskursen. Så jag har ändå på sätt och vis börjat acceptera att man kan inte alltid vara bäst på allt, men jag är fortfarande ute efter att gå ut skolan med så bra betyg som jag bara kan.
  • Jag ska, tillsammans med min underbara sambo börja planera det hus som vi någongång i framtiden ska bygga.
    Nej, planera har vi inte börjat göra. Vi har kollat på en hel del tomter och husmodeller men har ännu inte hittat det perfekta. Vi vet på ett ungefär vad vi är ute efter men inte så mycket att vi bara kan köra igång ännu.
  • Jag ska försöka blogga mer än vad jag gjorde under 2011 och hålla uppe kvalitén på inläggen.
    Under 2011 uppdaterade jag 377 inlägg medan 2012 skrev jag bara 95 inlägg, förklaringen för detta är väl att jag inte har varit tillräckligt intresserad och har prioriterat annat helt enkelt. Dock har jag ändå haft en klart så mycket bättre kvalité på inläggen än vad jag hade under 2011.


Mina löften för 2013 kommer också i ett annat inlägg...

Kommentarer
Postat av: David

Tycker du har lyckats väldigt bra! Svårt att toppa denna prestation :) <3

2013-01-11 @ 19:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0